Azt a videót miért nem linkelted be tőle, amikor télen Szegedig nem tudott kvázi lemenni egyedül úgy, hogy félúton kecsón megállt emlékeim szerint..?
Az egyik videón szintén vicces volt az "toltam neki száján", amikor 100 km/h-s átlag nem volt meg és az abban levő adatokból extrapolálva az jött ki, hogy télen egy Tatabánya-Bp belváros oda vissza már eléggé megviselne egy kisebb akksis autót.
Az is cuki, hogy ketten autóznak a kocsival vélhetőleg közel 0 cuccal, mert 2 napra semmit nem kell vinni. Azt kéne megnézni, hogy ül benne 4 ember (300 kg) és mondjuk még 50 kilónyi cuccal, mert 1,5 hétre mennek.
A videón meg pont azért is irreális, mert nem ment 130-140 km/h táján, ami brutális sprólást jelentett töltés terén. Az már külön vicc, hogy az elején kifogásokat gyárt. Ja kérem, az autóhasználatba benne van az, hogy MINDIG működik és nem "ha", meg "de." Ja, ha meg forgalmi helyzet van és terelés, akkor meg mi a faszt csinálsz? Izé..
Ha jól látom 16 kWh maradt benne az első töltésnél. Ha ellenszél van és gyorsabban megy, akkor lazán elfogyott volna a kraft. Télen fűtéssel egészen biztosan nem jutott volna el oda.
Az meg külön vicc, hogy egy 15 millás kocsit mérünk egy 1,5 millás használt autó által nyújtott dolgokhoz képest. Egy 15 millás kocsit az ember nem azért vesz, hogy centizgessen.
Ha meg éppen nem ebédelsz, akkor mi a túrót csinálsz? Malmozol majd mindig? Vagy azt, hogy ha éppen beesett volna más tankolni, akkor a seggébe dughatta volna a gyorstöltőt, mert felezi a teljesítményt és akkor bizony két órát állt volna.
Ennek prózai oka az, hogy jelenleg a grid azt bírja el, hogy a teljes töltősziget teljesítménye megy egy kocsira, ha egy van. Több töltés esetén oszlik több felé, mert így nem kell mellé 6 kV-os trafó. Mert két autó gyorstöltése 200 kW táji teljesítményt igényel. 250 kW felett már 6kV betáp van. Tehát nettó hazugság az, hogy 100 kW-tal lehet tölteni. Addig lehet addig tölteni, ameddig EGYETLEN kocsit töltesz.
Kurvára nincsenek meg feltételi annak, hogy ha beáll csak 1 db kocsi és a felvázolt 200-300 kW-tal töltsenek. Ez eleve műszaki képtelenség ma, nemhogy több autóra vízionálni.
3 db autó 300 kWe effektív töltése az már 1 MW villamos teljesítmény, egy kisebb falu teljesítmény igénye ennyi. Arra is kívácsi lennék, hogy a hulladékhő hova lesz elvezetve.
Egész egyszerűen fogom a fejem, hogy mennyire tojnak az emberek a fizikára. Kurvára irritáló. Szóval bocs, de röhögnöm kell. A videón és picit a kommenteden is. El vagytok szállva a karib tengeri ötödikre... A realitásoktól fényévekre vagytok elszakadva.