Pathfinder Kingmaker
-
#66
pedig jól mondja, relatív hamar, alacsony szinten össze lehet futni a lentebb említett lényekkel, ha mondjuk nem egyből a Friendly Arm Inn felé vetted az utad, hanem elkezdtél "felfedezni" és elmentél keletre (baziliszkusz) vagy épp a délnyugati irányba a partot követve (szirén)..
ugyanígy a Fallout 1-2 esetében... ha rossz irányba indultál, hamar golden gecco, deathclaw, supermutant jött szembe, vagy épp az enclave katonái..
a "level scaling" az Elder Scrolls sorozattal terjedt el igazán (bár nem ők voltak az elsők ezzel a megoldással..) utóbbi szerintem még bosszantóbb is.. amikor már übermagas szintű vagy, alázod a sárkányokat, de bármerre mész, felturbózott rablókkal kell sz@rakodni lépten-nyomon.. ráadásul némi "szintugrás" is akadt, Skyrim esetében is sokat szitkozódtam azon, hogy 2-3 szinttel alacsonyabban még a rám támadó "random" állatkákat, ellenfeleket 1-2 varázslattal vagy ütéssel elsöpörtem, majd miután tovább erősödtem már olyan variánsok jöttek, hogy az életemért küzdöttem és az addig "sima" haladás nyögvenyelős kín lett.. nem kihívás az ilyen, hanem szívatás..
és ugyanezt a hülye rendszert a Fallout 3-ba és folytatásaiba is átvitték...