
-
Árnyvadász #185 Ezt a Prohardver fórumáról másoltam ide:
"Amúgy kezdek rájönni mi a gondom a játékkal. A nehézség önmagában egy dolog, ez messze a legnehezebb játék eddig, amit a From kiadott a kezei közül, de ezzel nem is lenne baj. A gond ott kezdődik, hogy ezt a nehézséget nagyon irányítottnak érzem.
A bossokat, mini bossokat csak úgy tudod megölni ha hibátlanul betanultad a patternt, amit a fejlesztők kitaláltak. Nincs több módszer, nem tudod megkerülni, hogy azt csináld amit csinálnod KELL. Ezt az eddigi from játékokban sosem éreztem, ott tudtam többféle módon harcolni, nem feltétlen kellett adott sorrendben, tű pontosan, adott moveseteket tolnom droid módjára. Itt minden komolyabb ellenfél ellen úgy be kell "magolnod" a mozgást, mint egy street fighter döntőben a kombókat. Parry-parry-parry-dodge-2 ütés-elugrás-reset-parry-parry-dodge-2 ütés-elugrás-reset blabla. Nem tudsz az egyik parry helyett kitérni, vagy a kitérés helyett parryzni, vagy 2 ütés helyett 3-at bevinni. Csak azt és úgy tudod csinálni, amit akarnak, hogy csinálj. Nem tudsz távolról mondjuk molotov koktélt dobni az ellenfélre, hogy lesebezd előre vagy bármit, mert mindent parryznek, hogy pont úgy és akkor keljen velük harcolnod, amikor az meg van tervezve. Minden előre meg van koreografálva és neked e szerint kell táncolnod, ahogy a from fütyül.
Ez eleinte még nem tűnik annyira fel, csak annyit éreztem, hogy valami nem kóser, de utána már egyértelműen érezhető ez az irányított érzés. Persze a legnehezebb játékot akarták készíteni ever, de van az a nehézség szerintem, ami már a játszhatóság rovására megy, mert miatta egész egyszerűen beszűkülnek a harci lehetőségek és már nem valós harc érzetét kelti, csak egy előre hosszú órák alatt betanult koreográfiáét, ami ellenfelenként fixen adott."
Teljesen egyetértek. Nekem ez az egyetlen igazi bajom ezzel a játékkal. A DS-ban volt lehetőség taktikázni. Itt meg maximum a lopakodásos ölés az egyetlen ami segítség. Nioh-ban is inkább azt éreztem én harcolok, küzdök, de baromi élvezetes volt a harc, még ha nehéz is volt. Itt meg csapkodok, mint a hülye gyerek, próbálom rombolni az ellenfél védekezését a halálos szúráshoz, de nem lehet kimérten, megfontoltan, normális tempóval küzdeni. Sokkal jobb lenne. Arról nem beszélve, hogy egy szabad harc, amiben nem ilyen előre megírt ellenfelek ellen, hanem mondjuk egy AI irányította ellenfelek lennének, mennyivel élvezetesebb lenne.
Mindegy, ez már nyilván nem lesz olyan, de jöhetne szamurájos, nindzsás, hasonló korban és Japánban játszódó játék amiben ez meglenne. Vagy ehhez a játékhoz egy nehézségi fokozat. Én már azzal is kiegyeznék elsőre, ha a boss-oknak két pötty helyett csak egy lenne, magyarul nem kéne kétszer megölni őket. Simán vállalható lenne így a nehézsége a játéknak.