bundasjezus#65
Az alapján jelentem ki, hogy a közlekedésben résztvevők számához képest meglehetősen alacsony a közúti balesetek száma. A halálosaké meg még alacsonyabb. Ha 10-ből 1 ember balesetezne, akkor sosem érnék be a városba autóval, mert valaki mindig belémjönne és meghalnék. Szóval alapvetően a többség képes normálisan viselkedni a forgalomban, van aki pedig hülye és csak idő kérdése hogy ráakadjon egy másik hülyére, vagy elfogyjon a szerencséje és egy vétlent is bajba sodorjon.
Mit vársz mit kezdjek a példáddal? Szerinted jól van ez így? Ha te vagy bárki más ezt ilyen könnyen meg tudja figyelni, akkor az illetékes szervek miért nem? Kinek a szégyene és felelőssége, hogy ilyen a közlekedési morál? Kinek a kudarca ez? EZ tipikusan a betört ablakok elmélete. A káosz káoszt szül. Attól hogy sokan nem tartják be a kreszt és szabálytalanul áthajtanak a piroson, az nem azt jelenti, hogy jöjjenek akkor az önvezető autók. Minden szabály annyit ér, amennyit betartanak belőle. Ha nem tartják be, akkor be kell tartatni. Ez a rendőrség és az igazságszolgáltatás feladata lenne.
Egyébként ez a piroson áthajtás azért működik, mert mindegyik illető elhiszi magáról, hogy vele nem történhet baj, csak a másikkal. Aztán amikor oldalba kapja egy kamion és tolószékbe kényszerül, akkor valahogy ez a nagy bátorság eltűnik. A példád is ékesen bizonyítja, hogy a morállal van baj. A közlekedési kultúra pedig ennek a morálnak egy látványos kivetülése, megjelenési formája. Ezen önvezető autóval nem lehet segíteni.