• bundasjezus
    #60
    1. A te példádban szereplők a forgalomban közlekedők 0,01 %-át teszik ki és akkor még lehet, hogy túl is becsültem ezt a számot. Nem a józan, értelmes és felősségtudó 99,99 %-ot kell büntetni egy renitens, idióta kisebbség miatt. Akik ténylegesen ennyire felelőtlenek, ők nem csak járművezetésre alkalmatlanok, hanem az élet más területén is életveszélyesek. Nem azt kell nézni, hogy miért nem lehet megcsinálni valamit, hanem hogy hogyan lehet megoldani. Erre a problémára is biztosan lehetne hosszú távon is jól működő megoldást találni.

    2. Egyre elterjedtebbek a külföldi autósok körében a dashcam rendszerek. Előttük is és mögöttük is videózzák a többi közlekedőt, hogy ha baleset részesei lesznek, akkor ott legyen feketén-fehéren, hogy ki volt a hibás. Innen egy lépéssel kell csak továbbmenni és fedélzeti dashcam-mel a sofőr arcát kell videózni és fekete dobozba gyűjteni a látottakat. Közúti ellenőrzésnél szépen rádugja a laptopot a rendőr a fekete dobozra és egy algoritmussal megkeresi azokat a képkockákat, ahol menet közben facebookozott, sminkelt, aludt, filmet nézett, be volt rúgva/drogozva stb. az illető. A cselekmény súlyosságától függően komoly helyszíni bírság, illetve a vezetői engedély időleges vagy végleges bevonása is megtörténhet. Ha valaki le akarja takarni a kamerát, akkor a fekete doboz algoritmusa ezt érzékeli és nem engedi elindítani az autót. Baleset okozása esetén pedig automatikusan a fekete doboz tartalmát fogják először megvizsgálni és ha kiderül, hogy mindennel foglalkozott az illető csak a vezetéssel nem, akkor ugrik azonnal a jogsi. De nem csak a jogsi ugorhat, hanem a szabadsága is az illetőnek és kattanhat rajta a bilincs is. De ez csak egy gyors példa volt, lehet ezt máshogyan is csinálni és nem kellett hozzá önvezető autó sem.

    3. Ez konkrétan nem igaz. Minden képességed, amit autóvezetéskor használsz evolúciós eredetű, valahol az ősközösségek és az emberi fejlődés hajnalán, a túlélésért folytatott küzdelemben kell keresni őket. De az élet minden területén ugyanezeket a képességeket használjuk, szóval az autóvezetés csak egy tanulási folyamat a sok közül. Az autóvezetők túlnyomó többsége, akik több százezer km-t levezetnek életük során nem hogy halálos balesetet, hanem koccanást sem okoznak. Attól, hogy vannak idióták, akik nem csak az autóvezetésre nem képesek összpontosítani, hanem az élet más területeire sem, ne jelentsük már ki, hogy korlátozottan alkalmas az ember a vezetésre.
    Másrészt meg ne tegyünk már úgy, mintha az önvezetés egy megvalósult dolog lenne. Egyelőre csak egy jól hangzó ígéret, semmi több. Majd ha a kereskedésben tetszőleges level 5-ös szintű autók között válogathatok, akkor térjünk majd vissza erre.

    Azt pedig eleve nem értem, hogy miért kéne önvezető autót vásároltatni olyanokkal, akik köszönik szépen eddig is és ezután is balesetmentesen képesek voltak közlekedni és esetleg még élvezik is a vezetést? Aki annyira önvezetni akar, annak természetesen lehetne kínálni önvezető rokkantkocsikat és akkor láthatja a többi közlekedő is, hogy az illető nem alkalmas járművezetésre, de szeretne A-ból B-be eljutni. Szóval az önvezetés addig elfogadható, amíg nem akarják kötelező jelleggel lenyomni mindenkinek a torkán. Demokráciában élünk ugyebár.