#12
A C végén termelt profitot üzemeltetéshez képest, csak a gépeket a két légitársaság tudtommal kvázi ingyen kapta, az állam fizette ki azokat végül... A nagyjavítást azért nem hajtották végre rajtuk, mert azzal már nem lett volna biztosított a profit, pontosabban abból a pénzből több profitot hozott az, hogy más gépekre költik a pénzt.
Hiába lenne olcsóbb ma a szuperszonikus repülés, ha ahhoz képest a szubszonikus airliner BRUTÁLISAN olcsóbb lett.
A '80-as években csak a nagyon gazdagok repkedtek rendszeresen. Ma diákok kelet-európai diákhitelből fapadossal és némi kockázattal be tudják utazi európát fillérekből, annyiból, amivel régen busszal kb. Ausztiráig jutottak volna el. Ez az árzuhanás interkont léptékben is igaz. A '90-es években kb. a milliomosok repültek el Ausztráliába 3 hétre nyaralni. Ma két magyarországi átlagmérnök bérből élő ezt meg tudja engedni magának, ha nem szórja a pénzt...
Az A380 egészen más miatt bukta, nem a fajlagos költségei miatt. Ahogy repöl. A point-to point modell egész egyszerűen elvszívta az utasokat a hub modell elől. Lényegében csak a borzalmasan nagy igényű gerinc útvonalakon éri meg vele repülni emiatt.