• molnibalage83
    #10
    A Concorde repült néha más útvonalon is, csak a többség ezt nem tudja. Ment Dél-Amerikába és Távol-Keletre is eseti jelleggel. Nem azért nem járt másmerre, mert mindenki titltotta a hangsebesség feletti repülést (tudtommal), hanem azért, mert a NY-L és NY-P volt az egyetlen olyan gerinc útvonal, ahol nagy igény volt és a C hatótávolságába bele is fért és az igényt meg is tudták fizetni. Úgy, ahogy...



    Sem P, sem L-ből nem tudott volna pl. az USA nyugati partjára repülni, amikor a B747 erre erőlködés nélkül képes volt, de a '80-as évektől már a B767-ER is fillérekért a 747-hez képest.


    De pl. a Európa - Távol-Kelet is mission impossible volt még akkor is, amikor a Szu szétesett és megnyílt a légtér. Azelőtt meg úgy repültek, hogy Anchorage-ban leszálltak a sarkividék átrepülése után vagy leszállás nélkül (!).



    Ma sem látni azt, hogy ezek a gyors repülőgépek hogyan érnének el 10-12 ezer km-es távolságokat. Mert nagy igény távoli helyek vagy alig néhány transzatlanti járton van.