• Irasidus
    #47
    Nem azt írtam - és nem is gondolom - hogy nem értenéd meg. Azt írtam, hogy annyi helyen van egy rakétának fejlesztési lehetősége, hogy túl nagy téma ahoz, hogy első körben ne vázlatotokban beszéljek róla. Viszont úgy látom elbeszélünk egymás mellet. A rakéta hajtómű egy bonyolult eszköz, amit leegyszerűsítesz hajtóanyagra, és gyakorlatilag egy kályhacsőnek tekinted, holott itt egy motorról van szó, rengeteg fejlesztési lehetőséggel. Mint írtam, nem csak a hajtóanyag keverékkel lehet egy rakéta teljesítményét növelni, és teljesítmény mellet még olyan dolgok is fejlesztésre várnak, mint a megbízhatóság növelése, illetve az ár/érték arány.

    Ok, akkor kezdjük a fúvókákkal. Szerinted, egy fúvókának az alakja, mérete, illetve a legújabban a változtatható mérete mennyire befolyásolja a teljesítményt? Szerinted nem lehet jobb fúvókát készíteni? Ha a válaszod az, hogy nem, az baj. Ugyanis, ez nem egy dísz eleme a rakétának, és nem csak úgy odabiggyesztik. Gondolj csak a teljesen újszerű aerosipke elrendezésre, a teljesítmény megint csak növekszik. Persze nem kell ennyire messzire menni, a sima elrendezésben is van bőven lehetőség.

    Ott vannak az injektorok, és porlasztók, amik még az autók szintjén is fejlődnek. A jobb üzemanyag keverékek elérése érdekében, több féle injektor tipus van. Azt hiszed, hogy nem lehet még jobbat csinálni, vagy úgy gondolod az csak egy gumicső amiből töltik bele a üzemanyagot, azt jó lesz úgy? Akkor megint csak egyszerűsítesz.

    Szerkezeti anyagok. Az égéskamra bizonyos hőmérsékletet bír csak ki, ezeket egyszer használatos rakéták esetében ugyebár arra tervezik, hogy azt a tíz percet kibírja. Magasabb üzemi hőmérséklet ugyebár, magasabb teljesítményt jelet. Ehhez könnyű de magas hő és nyomásbírású anyagok kellenek. Van olyan elképzelés is, hogy az égéskamrában a nyomást lehet még növelni, ezzel a teljesítményt.

    A raptort direkt korlátozták vissza, ennek is megvan az oka, amit szerintem sejtesz. de ez ,mellékes abból a szempontból, hogy egy fejlesztés, és nem csak egy kályhacső gumicső befecskendezéssel, azt jó lesz úgy. Tudnék még mit írni, de azt hiszem ennyi is elég, ebből érthető, hogy mit akarok mondani, felesleges ennél többet írni, vagy mélyebbre menni. Szerintem te is érted.
    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2018.06.28. 08:42:55