• gforce9
    #96
    Nem vádemelésről beszélek és felelősségről, az a jogászok dolga és még nekik is nehezen megy. Arról beszélek, hogy az autonóm rendszer hibázott és a végeredmény haláleset lett. Szóval jelenleg olyan állapotban vannak az önvezető rendszerek, hogy még simán orbitális hibákkal küzdenek, de kinn vannak az úton.

    Az autonóm autó hibázását az őt felügyelő ember hibázásától külön kell választani. A szerződésben oda van írva, hogy figyelni kell. Igaz. Ez viszont már a jog területe, hogy ki és miért is felelős. A Tesla esetében pl. sima hétköznapi sofőr kezébe van adva a lehetőség. Ilyet véletlenül sem szabadna megengedni, mert az átlagember figyelme el fog kalandozni egy idő után, ha az autó "magától megy" ez óhatatlan. Ehhez nem kell pszichológiavizsga sem.., de nint láttuk az über sofőrnek is a figyelme elúszott és persze eleve felelőtlen volt.

    Ez viszont két független probléma és nincs is értelme összemosni mert más-más az okuk és a megoldásuk.