gforce9#74
A felsorolt dolgok miatt ritka a baleset.
"Másrészt mire alapozod hogy a lecsúszó tárgy balesetet okozna? Ez ugyanis nem fog azonnal beállni, hanem lassulva de halad a menetiránynak megfelelően, ezzel időt adva az AI-nak a vészfékezésre/kitérésre."
Nem, ez amit leírsz egy steril helyzet és a valósághoz legtöbb esetben semmi köze nincs. Az útra boruló rakomány főleg egy többsávos úton káoszt okoz. A környező járművek is kiszámíthatatlanul fognak viselkedni. Másrészt ingatag rakományú autót a robotjármű simán megelőz (aztán vagy ráborul az áru vagy nem), egy ember meg vagy lemarad vagy ledudál-fénykürtöl az útról mert látja a bajt előre.
A jelenlegi teszteknek pontosan ez a rákfenéje, amit te leírtál. X testről leesik Y test, ha a Z jármű követési távolsága megfelelő akkor meg tud állni. Ez ideális esetben tesrmészetesen igaz.Viszont ez egy full izolált helyzet és a valóság meg sokkal kaotikusabb. Az autonóm járművek fejlesztőinek pedig mi a válasza erre? Nem a tesztpályába viszünk bele sokkal több variációt, segítségül hívva a valóságot, hanem engedjük ki az autót közútra.
A fő probléma ezzel az, hogy ezer olyan dolog van, amit egy ember mint veszélyforrás kiszúr egy robot pedig lehet sosem lesz képes rá.
Én nem vagyok ezzel az autonóm vezetéssel kapcsolatban optimista egyáltalán. Annak ellenére, hogy a szerepük marginális, sőt, ha a helyzettel nem tudnak mit kezdeni átadják a kormányt, már nem egy halálos kimenetelű balesetet okoztak (kettőről biztosan tudok).