#65
Jelenleg még a KRESZ tökéletes implemetálása sem megy, a fedélzeten levő pilótának a gúglikocsinál is jó párszor be kellett avatkoznia a baleset elkerüléséhez, vagy mert a robotpilcsi feltette a kezét és segítséget kért. Asszem pont a Waymo az aki online pilótákat fog rendszeresíteni, hogy kiszedje a kocsikat onnan, ahova a robotpilcsi bemanőverezte magát, de már nem tudja megoldani. Hmmm.
Én ott látom a problémát, hogy az átlagos közlekedéshez nem elég beazonosítani csak olyan dolgokat, hogy busz, személykocsi, felnőtt, gyerek, cica. Sokkal jobb szenzorok és felismerő szoftverek kellenek, igenis tudni kell, hogy az előttem levő egy béemvés, vagy szuzuki szan, a hétvégi teszkósterminátor. Aztán nem a közvetlenül előttünk bóklászó kocsi jelenti soxor a legnagyobb és még elkerülhető veszélyt, hanem aki ő előtte, vagy még előrébb van. Aztán fékkel ugye sok mindent meg lehet oldani, nos ezért is mennek ezek a gúglikocsik 40 km/h-val. Ez azonban már a BP-i forgalomban is azt jelenti, hogy nem veszi fel a forgalom ritmusát, potenciális baleseti tényezőt okoz. A gúglikocsikat többször meg is állította emiatt a rendőr, vagy épp valaki belement a tökölődését látva.
Lehet persze ezerrel gázolni is az utakon, na ezt csinálja a Übermensch autó is, és ezért is csapta el aztán szegény bicóst, mert ennél meg más prioritás van.
Szal van egy gúglikocsink, ami jól szimulálja a semmiben nem biztos, mindenkit feltartó frissjogsist, meg van egy vadbarom űberbéemvés szimulátorunk. Csak ezexerint épp még ott sem vagyunk robikocsinál, ahol egy 5 év rutinnal rendelkező átlagos, jó képességű, egészséges sofőr. Szerintem pont ehhez kell még a 15 év! És akkor még hol van a jobb vezetési képesség, az effektíve kevesebb baleset?