#1199
Régen volt, már nem számít.
Mert persze vannak olyan autók, vagy inkább voltak olyan versenyautók, sportautók amik arról híresültek el hogy nehéz őket vezetni..., egy régi 911 autóval egy átlagos ember megpördül...általában mert mert hülyén vezet és az autó nem semleges, egy versenyző meg jóval nagyobb kanyar bementi és kanyartempónál pördül ki vele, mert jobban választ tempót-ívet, jobban érzi az autót, és sokkal magasabb szinten koncentrál.
Valamint vannak azok az autók ahol régebben egyszerűen jobban fizetett a nehéz kezelhetőség, mert mondjuk cserébe olyan brutális erőt kaptak mint az elhíresült Bcsoportos autók, vagy annyira sokat nyertek a LeMans-i egyenesben hogy túllépték miatta a határt.
De ezek pont azért híresültek el mert valamiért érdemes volt felrúgni a kezelhetőséget, ezek veszélyes autóként lettek ismertek, ezeket határon vezetni még egy képzett versenyzőnek is veszélyes konkrétan.
De egy átlagosan megépített rakás sz@r versenyautó, amit kasztnijában-futóművében kimerevítettek óriási élmény, egy bármi, 323 bg, vagy egy swift..vagy tényleg szinte bármi...versenypályán persze.
Aztán ahogy lépdel felfelé a teljesítmény, úgy kell egyre jobban és jobban összerakni egy ilyen autót, nálam 380LE volt a maximum ami bár nem volt gyári, de jó autó volt,..tehát még egy Keszthelyi Vivien szintjéig sincs tapasztalatom.
Egy gyári sportkocsinál, egy gyártó versenyrészlegénél kifejlesztett versenyautónál nincs probléma, az már jópár évtizede jól van megépítve. Vigyorogva száll ki egy kupás, vagy WTCR autótól kezdve az F1-s verdáig mint nemrég a kis Schumacher.
Még egy olyan elbaxott versenyautó mint az idei Williams is szórakoztat, persze ha túl akarod erőltetni a határain, mondjuk a többiek tempójára akkor már szpás...mert azt nem tudja, de a +4-5másodperces köröknél nincs vele baj. :))