• Skylake
    #13
    Nem a mi nézőpontunkból vett személyes kapcsolati információ a lényeg itt. Az áru ebben az esetben az aktivitás, amit a különböző oldalakra feltett FB eszközök, szkriptek, azonosító és követő technológiák rögzítenek. Ezeket az információkat kiválóan lehet profilírozásra használni, és eladni harmadik feleknek, más piaci szereplőknek, akik ez alapján (is) majd targetálják ami eléd / elénk kerül. Online vállalkozások egész serege adja-veszi ezeket az információkat, az azokból aggregált különböző adatokat.

    Ez olyan szinten megy, hogy például a hírhedt Ghostery bővítmény, ami pont elvileg az ilyen tracking kiszűrésére van az usereknek barátilag odatolva, cukimuki szellemkével reklámozva a mögötte álló cég nagyjából abból keres pénzt, hogy mely tartalmakat hogyan és milyen módon blokkolnak a felhasználók. Ghostmark. Ez az információ remekül eladható a bigdata piacon, segítésével optimalizáltabb, hiredtés- és követésblokkolók által (egy ideig) kevésbé megfogható reklámtartalmak készülhetnek. Bár host fájl, Ublock, Privacy Badger és Decentraleyes kombóval, plusz a Firefox dom.storage blokkolásával, és privacy.trackingprotection engedélyezésével nálam 0 darab hirdetés jelenik meg bárhol is legyek.