Shadow of the Tomb Raider
  • caps lock
    #434
    Pár gondolat a nemrég megjelent PC-s Unchartedről. Ide írom mert felesleges külön topik neki érdeklődés hiánya végett, másrészt TR vonatkozásai is vannak. Szóval mindkét játékot az Indiana Jones filmek ihlették. Romantikus ködbe burkolt régész kalandorkodás sok akcióval, így lehetne legjobban leírni a stílust. De elemi különbségek vannak.

    A Tomb Raider, és itt most csak a rebootról van szó, egyértelműen az akció felé terelődött el, megfűszerezve szerepjátékos elemekkel mint a fejleszthető karakter és fegyverek. Lara az egyetlen jobban megírt szereplő, mindenki más csak asszisztál neki. A történet másodlagos, a rendkívül élvezetes játékmeneten van a hangsúly. Nagyon sok harc opcionális, a pályatervezés megengedi hogy kreatívan oldjuk meg a helyzeteket, akár a lopakodós, akár a rambós stílust kedveljük. Rengeteg tárgyat gyűjtögethetünk ami által jobban megismerhetjük a múltat, mindegyikhez tartozik narráció is, vagy pár extra rejtély. A felfedezés, régészkedés opcionális, nélkülük is halad a történet.

    Az Uncharted egész más. Inkább filmes élményt nyújt mint játékost. Sokszor éreztem azt hogy egy hosszúra nyúlt modern Indiana Jones mozit nézek. A történet az elsődleges, mindent ennek rendeltek alá. A játékmenet nagy részében a falakon mászunk vagy lengedezünk, ezt csak egyszerű - primitív - fedezék alapú lövöldözéses szekvenciák szakítják meg. Nem fejleszthetünk semmit. Nathan a főszereplő, de a társai vele egyenértékűek, jól megírtak, motivációik érthetőek. A legtöbb helyzet megoldható lopakodással, de ha így teszünk, könnyen unalmassá válhat a játék, hiszen az idő nagy részében amúgy is lógunk valahonnan. Éppen ezért kár hogy a harcok ennyire kidolgozatlanok. Rejtvényekből akad szép számmal, de amíg a TR-ben megbocsátható az általános iskolás színvonal, mivel más területeken erős a játék, itt már kevésbé. Itt is lehet gyűjtögetni, de a tárgyakhoz nem tartozik semmi leírás, egy sor szöveg sem, kivéve pár levelet. A feledezés/régészkedés a történet vezérfonala.

    Összességében az Uncharted egy kalandorfilm elég szegényesen megjátékosítva, míg a Tomb Raider egy ízig-vérig akciójáték filmes elemekkel. Csak vizuális szempontból egyenértékűek, a látvány mindkettőnél művészi igényű.
    Utoljára szerkesztette: caps lock, 2022.11.04. 08:04:01