• NEXUS6
    #82
    Akkor egy kis általános iskolai fizika.
    A kerozin energiasűrűsége 42 MJ/kg.
    Az elektromos meghajtás hatásfoka ideális esetben 3X akkora is lehet, mint a belsőégésű hajtóműves meghajtásé, vagy is kb 1/3 nagyságú energia mennyiségre van szükség.
    Egy B-747-8 kb 400 utast visz, max 12 000 km-re, 900 km/h-vál. A max felszállósúlya 447 t, ebből az üzemanyag 193 000 kg. Ez ha jól számolom 8.106.000 MJ. Nem véletlenül robbannak ezek akkorát ha leesnek! ;)

    A fentiekkel vesd össze, hogy pl. egy Li-ion 0.58 MJ/kg, a Li-kén 0,94-1,44 MJ/kg energiasűrűséggel bír. A Li-air kísérleti akksinak elvileg 5-15X szörös az energia sűrűsége, csak éppen magas feszültséggel kell tölteni, nagy a töltési veszteség, és csak kevésszer újratölthetőek szal ez még azért sci-fi. Gyakorlatilag ugyan magasabb energiasűrűséget értek el, mint a jelenlegi akksiknál, de az elméleti, a szénhidrogénekkel összevethető közelébe sincsenek.

    A Boeingre visszatérve tehát, ha jelentősen nem alakítjuk át, de csinálunk egy olyan elektromos meghajtást amivel 900 km/h elérhető (ezt is kétlem azért, hogy ez technikailag lehetséges) akkor elvileg 1/3 energiával biztosítható a repülése ugyan azokkal a paraméterekkel (ezt is kétlem, de legyen így), akkor a kb. 8 millió MJ egyharmada elég, azaz 2,7 millió MJ. Egy a jelenlegihez képest fejlesztett, kb 2X energiasűrűségű (1 MJ/kg) akksival ez is 2,700 t-át jelentene, amit egy 450 t max felszállósúlyú gépre azért nehezen lehet rárakni.