• Agyturbinikusz
    #11
    " Az utóbbi az autópályákon automatikusan megnő, hogy maximális kanyarodási teljesítményt biztosítson"

    Hat aki tanult fizikat az tudja, hogy ez nem igy van, a megnovelt nyomas csokkenti a gordulesi ellenallast igy a kanyarodasi teljesitmenyt is. Vagyis uzemanyag takarekosabb autopalyan, hiszen nem kell olyan dolgokra szamitani hogy eles kanyar, hirtelen iranyvaltoztatas, de NEM biztonsagosabb a megemelt nyomas mivel nem nonek tole a tapado feluleteket, egy kivetelt latok ezalol, ha a kocsi eleg leszorito erot general, akkor nagyobb sebessegen, nagyobb nyomas szuksegeltetik az idealis tapadofelulet eleresehez, de a leszorito ero fuggvenyeben ennek szinte elhanyagolhato a hatasa.
    Ki lehet probalni, jobban felfujt abronccsal mennyivel korabban csuszik meg az auto ugyan azon korulmenyek kozott. Es akkor nem beszeltunk az utfelulet eppeni allapotarol, ami ugye ha nedves a megemelt nyomassal karoltve, egy oldalszel lokes hatasara, sokkalta konnyebben elveszti a jarmu a tapadasat.