• NEXUS6
    #82
    Azért látsz ott rahedli más gyártó kocsiját, fejlesztését is. Ez nem egy űrtechnológia, vagy nanotechnológia, mint valami egzotikus akksi. Egy jól méretezett hőcserélővel vízet forralsz, turbinát fúvatsz, vagy a turbóval generátort hajtasz. Ha nem csak a motor feltőltésére használod az energiát, akkor a turbóshoz képest is javul a hatásfok. Ezt 15-25 évvel ezelött is megcsinálhatták volna. Aztán vízbefecskendezéssel, hűtöd a hengert, csökkented a NOX mennyiségét, a gőz expanziójával szintén javíthatod a motor hatásfokát is. Elég annyi, amennyi a légkondiból desztvíz kijön, BMW asszem már megcsinálta. Elektronikusan vezérled a motor szelepeit, a benzineset is dízel üzemben járatod (Mazda) stb. Egy csomó fejlesztés van, ami csak a következő 15-20 évben lesz általános.

    Sajnos, én is ezt mondom, hogy sajnos, amíg nincs olcsó, nagyhatótávolságú, gyors, villanykocsi addig ezekkel az újjításokkal a belsőégésű simán lépést fog tartani.
    Mert pl. az új, a gyártást éppen kezdő "kis" Tesla sem lesz népautó, és pl. a Leaf meg továbbra is egy vicc. Ennyi pénzért egy világból kivivő nagyon-nagyon jól felszerelt középkategóriás kocsit veszel, Pl. egy full extrás Mazda-6-ot. Értelmes embernek ez nem kérdés.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2017.11.23. 16:14:07