• paragic
    #55
    2017 legolcsóbb autója Amerikában a Nissan Versa S 12 885 dolárért. Ehhez képest egy Leaf 2 űrtechnológia némi korlátozott önvezető képességgel.
    Egy Ford Fiesta S $15k, kb ennyibe kerül egy Hyundai Accent SE, de én ezen tengelyen nem tudom elhelyezni a Leafet mert nem ismerem a márkákat.

    A kérdésfeltevés meg azért nem jó, mert közben a hatótáv is nőtt.
    Míg 2011-ben $35k -ért 24 kWh -t kaptál, tehát 1 kWh $1458 volt, 2018-ban $30k -ért 40 kWh-t kapsz, az $750/kWh, vagyis kb megfeleződött az egységnyi hatótávra jutó ár.

    Itt az a kérdés, hogy kinek mekkora hatótávra van szüksége. Ha én a városban megelégszem mondjuk egy 40-50 vagy 60 kWh-ás akksival, akkor én egyre olcsóbb kocsik közül válogathatok, hiszen az egységnyi hatótávra jutó ár csökken, ahogy fentebb bemutattam.
    Ha viszont inkább nagyobb hatótávú járművet akarok, akkor az ár egyelőre magas marad, de a magasabb árért egyre nagyobb hatótávot kapok. Viszont előbb utóbb elérjük azt a hatótávot, aminél már nem kell több (mondjuk 1000 km), és innentől kezdve a nagyobb akksival szerelt autók ára is lefelé tud menni.

    A motor meg az inverter nem nagyon szokott tönkremenni, rákereshetsz az ezzel kapcsolatos statisztikákra.