• bundasjezus
    #54
    Az áron rugózol, ezért gondolkozzunk együtt.

    Egy elektromos autó a villanymotor, a teljesítményelektronika és az akkumulátorok kivételével teljesen megegyezik egy hagyományos autóval (belsőégésű motor és annak hajtáslánca nélkül). Tehát a karosszériát, a futóművet, a belső teret és a többi részét az autónak ugyanúgy le kell gyártani, mint eddig.

    Erre jön az akkumulátorok, a villanymotorok és a teljesítményelektronika sorozatgyártása. Ahhoz, hogy az áhított árcsökkenés megvalósuljon, ahhoz azonos nagyságrendben kellene elektromos autókat gyártani, mint amennyi belsőégésű motoros autót gyártanak ma. Az évente legyártott elektromos autók darabszáma azonban kerekítési hiba a legyártott belsőégésű motoros autók darabszámához képest. Hogy lesz ebből drasztikus árcsökkenés? Sehogy. Az, hogy az elektromos autózásban üzletileg érdekelt kutatások mit jósolnak, azt meg pont nem érdekel. Csak egy adalék: minden gyártó, aki ma elektromos autót gyárt, masszívan bukik minden egyes eladott darabon. Szóval a Leaf az valójában még ennél is drágább lenne, de inkább lenyeli a gyártó a veszteséget.