bundasjezus#151
Nézd, járműdinamikai szempontból a villanymotor tökéletes választás (lásd vasúti villamos vontatás). Ezt egy pillanatig sem tagadom. Nagyon szívesen vennék és használnék egy kompromisszummentes elektromos autót, ha létezne. De nem létezik.
Nem azért érvelek az elektromos autók ellen, mert zsigerből gyűlölöm őket vagy mert a belsőégésű motoros autókba vagyok szerelmes. Egy frászt, pontosan tisztában vagyok a belsőégésű motorok minden hátrányával. De azért szögezzünk le valamit. Az elektromos autó Achilles-sarka az akkumulátor és amíg ez így marad, addig a fejetek tetejére állhattok, akkor sem lesz képességeit tekintve az elektromos autó versenytársa a belsőégésű motoros autóknak. A kanyarban sincs semmilyen lehetséges megoldás az elektromos áram nagy mennyiségű, hatékony tárolására. Persze lehet hinni, csak 100+ éve nem mutatott fel semmi újat az elektromos autó ipar.
Van egy nagyon frankó napelemes, digitális Casio karórám. Imádom, mert teljesen karbantartás mentes. De ettől még nem kezdek el arról álmodozni, hogy akkor innentől hajtsunk meg mindent napelemmel. Arra az adott funkcióra tökéletesen alkalmas a napelem, másra nem igazán. Ugyanez igaz az elektromos autókra is. Attól, hogy okostelefon van a zsebedben és laptopot használsz, attól még szó sincs arról, hogy ez az akkumulátor technika alkalmas lenne autó hajtására is.
Sajnos ma már nem divat utánaolvasni a dolgoknak, ellenőrizni a dolgok hitelességét, valóságtartalmát. A laikusokat ezért a Musk-félék nagyon könnyen be tudják csapni. Azt kell megérteni, hogy ez üzlet, semmi több. Ha holnaptól a pedálos Moszkvics lesz kikiáltva a világ megmentőjének, akkor az autógyártók azt fogják gyártani, mert arra lesz kereslet, abból lesz pénz. De ettől még a termék szar.