• NEXUS6
    #8
    Elmondható, hogy általában a luxusautó márkák nem termelnek nyereséget, de megvannak évtizedeken keresztül, akár újra is élesztik őket. Azok élesztik újra akiknek másból van pénzük és kell nekik egy marketing célokat szolgáló termék, hogy mutathassák a cég erejét. Az eladott kismillió Golfból, Poloból, Skodából, Leonból gyak a VW csoport szponzorálja az Audi R8, meg Bentley, meg Porsche eladásait, fejlesztését, szűkebb esztendőkben is életben tartva ezeket a típusokat.

    A Teslanak csak luxuskategóriás kocsijai vannak, most egy olcsóbb típussal akarnak kijönni, de figyelembe véve, hogy más gyártók hasonló kategóriájú villanykocsijain is még mennyit buknak még mindig, nem várható nyereség. Szerintem.

    Anno volt olyan, hogy dotcom lufi, azt hitték utána pár évvel, hogy a bankok/befektetők nem hülyék megint egy 10 fős garázscégért milliárdokat fizetni. Hát dehogynem, lásd Occulus felvásárlása Cukiberg által.

    A Tesla üzleti modellje az, hogy elhiteti a befektetőkkel, hogy nem kell törődni a jelenlegi veszteséggel, mert jön az áttörés és akkor mindenkinek ötöse lesz a lottón, meg kolbászból lesz a kerítés.
    De kíváncsi lennék azért arra is, hogy az 1-2 mesterségesen fenntartott, felpumpált piaci értékű IT luficégre, hány bebukott kis cégecske is jut, amit sem az alapítók sem a befektetők nem tesznek ki az ablakba!?
    Mint ahogy senki által nem ismert pár év alatt eltűnő szupersportkocsi manufaktúrákból is Dunát lehet rekeszteni.

    Szal a BS-t BS-elni szerintem még nem érvelés, várom kimerítő válaszodat! ;)
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2017.09.01. 17:37:44