#5
Autómegosztás nagyüzemben van már most is, én is igénybe veszem évente 5X-6X, de van azért saját kocsim is. Úgy hívják ezt az, úgy tűnik sokak számára ismeretlen rendszert, hogy TAXI. Érdemes megjegyezni, még nagy jövő áll előtte valszeg! XD
Én nem mennék bele abba, hogy a villanykocsi mennyivel megbízhatóbb műszakilag a hagyományoshoz képest. Egyrészt a hagyományos kocsik megbízhatósága is nagy átlagban azért javuló tendenciát mutat. Az ami pár évtizede rendszeres karbantartási munka során gyak saját magának kellett elvégeznie a tulajnak (megszakító hézag állítgatás, 500 km-enként függőcsapszeg zsírzás, stb). az ma nem lehet gond, azt se tudjuk mi az.
A Tesla és egyéb villanykocsik ma még olyan elenyésző számban futkároznak az utakon, ráadásul ezek jobb minőségű, prémium kategóriát képviselnek azért, hogy ebből nem lehet következtetni arra, hogy amikor valóban megjelenik és elterjed a villanynépautó annak milyen gondjai lesznek majd általában.
Pl. igen írod hogy az akkucsomag beszarhat, gyak pár év alatt töredékére eshetnek a paraméterei. Ez nem egy X-ed rangú mellékes körülmény, hanem a mai napig a legdrágább részegységéről beszélünk a kocsinak, amit nem fogsz cserélni, főleg nem egy 10 mill alatti kisautónál, hanem gazdasági totálkár és irány a bontó.
Na ezt azért nem sokan engedhetik meg még nyugaton sem maguknak.
A Tesla végre valahára most fog megjelenni egy 10 mill körüli "kisautóval", amitől azt várják, hogy a villany T-modell legyen. Csak éppen ott van az új Volt/Ampera, meg villany Golf, Up, Mini, Renault meg rahedli villanyosított kisautó, "igazi" autó gyártóktól. Akik már piacon levő nagy tömegben gyártott alkatrészeket vesznek át ugyan annak a típus hagyományos meghajtású megfelelőiből. Ezzel max úgy tud versenyezni a T, ha továbbra is veszteséget termel, ahogy eddig is.
100 km-es hatótávot, 50-nel meg már a 80-as években is tudtak talán az akkor már létező ilyen villanykocsik. Csak ugye azokat is anyb@szta az olajkonspiráció, vagy csak nem volt piacképes a termék? Ááááá az nem lehet! ;)