• paragic
    #16
    Akkor a kimerítő válasz:
    A Tesla Model S profit marginja 23%, a Model 3-ét hasonló szintre várják.

    Egy extrák nélküli Model 3-on X ezer dollár a veszteség (nem emlékszem a pontos számra). Viszont itt jön a képbe az, hogy a Tesla nem autót gyárt, hanem guruló számítógépet. A must have extra az önvezető funkció, az hogy egy szoftver fel van telepítve a kocsira, alig dobja meg a gyártási költségeket, ugynakkor az opció 4400 Euróba kerül. Nemsokára indul a Tesla saját music streaming szolgáltatása és tervezik már a saját car sharing platformjukat is, meg a jó ég tudja még mit. Ott van még a saját töltőhálózata, ami szintén fizetős. Ezek mind folyamatos bevételeket fognak generálni.

    Az Amazon is veszteséggel árulta KIndle-t, cserébe letarolta piacot és vastagon keresett az ebook eladásokon.

    Na és miért veszteséges akkor papíron a Tesla?
    Mert épített egy rohadt nagy gyárat. Egy termelőüzem felhúzása az egyik oldalon kiadás, ami könyvelési szempontból veszteség, de a másik oldalon meg vagyonnövekedés.
    Azt, hogy hitelből építek egy profittermelő üzemet én nem tudom veszteségnek tekinteni.