• kvp
    #13
    A tesla fele powerwall egy autoaksi alapu hazi energiatarolo, es sima litiumos aksi van benne, mint az osszes autojukban. Egyebkent ezek az autok viszonylag jol vedettek, ugyanis a legolcsobb sokcsillagos toresteszttel vedekezni az aksicsomag felgyulladasa ellen (ami egyebkent az utasok alatt van).

    Egy jobb aksicsomag ma 300-500 km megtetelere eleg ujratoltes nelkul, ez varosi hasznalatra nagyjabol elegnek is tunik. Egyszeruen annyival egyszerubbek es kevesebb karbantartast igenyloek az elektromos autok, hogy ha a tomeggyartas miatt lemegy az aksik ara, akkor nem nagyon eri meg mast hasznalni varosi autonak, ezert egy ido utan valoszinuleg mar csak ilyenekkel lehet majd behajtani a varosokba. (akinek az orszagutra nem eleg az elektromos, az meg eleg gazdag hozza, hogy tobb kocsit tartson)

    Az ar kulcsa az aksik tomeggyartasa. Ha eleg sokat gyartanak akkor eleg olcso is lesz. Egyebkent ha nagyon gaz az anyagkoltseg, meg mindig ott van a szen - vas oxid aksi technologia, amihez minden komponens olcson rendelkezesre all. (es kb. a felet tudja a modern aksinak, tehat kb. 150 km lenne az egy tolteses limit a filleres varosi bevasarlo kiskocsikkal)