MTI

Elektromos autókra állna át Szlovénia

Szlovéniában eddig 1200 hibrid vagy elektromos autót regisztráltak, a kormány nemzeti energetikai terve szerint ugyanakkor ezek az autók 2030-ig a hagyományos meghajtású járművek hatodát váltanák fel - írta a helyi sajtó.

Szlovéniában az ország egész területén 470 elektromos töltőállomás van, jól elosztva az utakon. Szakértők szerint azonban, ha 2030-ig 200 ezer elektromos autó lesz az országban, akkor tíz éven belül 20 ezer töltőállomást kell létesíteni Szlovéniában. Úgy vélték: a technológiai fejlődés és az elektromos autók értékesítése a világban nem megy végbe olyan gyorsan, hogy húsz éven belül eltűnjenek az utakról a benzin- és dízelüzemű autók. Az autókereskedők adatai alapján Szlovéniában csökkent a dízelmotoros autók iránti kereslet, miközben összességében nőtt az új kocsik értékesítése.

Az év első hat hónapjában 45 ezer 258 új kocsit adtak el, ami 13,33 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Az adatok szerint Szlovéniában a Volkswagen márka a piacvezető, ezt követi a Renault, illetve a Skoda. Júniusban 8754 gépjárművet adtak el, ami 19,7 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben a hónapban. Elektromos és hibrid autókból 148-at adtak el a hatodik hónapban, a legtöbbet Toyota modellekből (Toyota C-HR és Toyota Auris RAV4).

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pixx #15
    Tudod a vicces az lesz, mikor a választás megnyerése után pénz sovár kormányunk a környezetvédelem nevében ki fogja a 10 éves idősebb dízel autókat tiltani az útakról, hogy új autót vegyél. Majd adnak hozzá hitelt is.
  • Jawarider #14
    Szegény arabok.
  • kvp #13
    A tesla fele powerwall egy autoaksi alapu hazi energiatarolo, es sima litiumos aksi van benne, mint az osszes autojukban. Egyebkent ezek az autok viszonylag jol vedettek, ugyanis a legolcsobb sokcsillagos toresteszttel vedekezni az aksicsomag felgyulladasa ellen (ami egyebkent az utasok alatt van).

    Egy jobb aksicsomag ma 300-500 km megtetelere eleg ujratoltes nelkul, ez varosi hasznalatra nagyjabol elegnek is tunik. Egyszeruen annyival egyszerubbek es kevesebb karbantartast igenyloek az elektromos autok, hogy ha a tomeggyartas miatt lemegy az aksik ara, akkor nem nagyon eri meg mast hasznalni varosi autonak, ezert egy ido utan valoszinuleg mar csak ilyenekkel lehet majd behajtani a varosokba. (akinek az orszagutra nem eleg az elektromos, az meg eleg gazdag hozza, hogy tobb kocsit tartson)

    Az ar kulcsa az aksik tomeggyartasa. Ha eleg sokat gyartanak akkor eleg olcso is lesz. Egyebkent ha nagyon gaz az anyagkoltseg, meg mindig ott van a szen - vas oxid aksi technologia, amihez minden komponens olcson rendelkezesre all. (es kb. a felet tudja a modern aksinak, tehat kb. 150 km lenne az egy tolteses limit a filleres varosi bevasarlo kiskocsikkal)
  • T2k #12
    Tesla kondenzátort házak energiaellátására? Zárlat esetén ha megtörik az autó?

    Te amúgy mit szívsz?
    Inkább mégse mond el, nem kérek belőle.
  • T2k #11
    Amit írtál az nettó hülyeség, de ezt már megszoktuk tőled.
  • T2k #10
    A 130+ éves ócska, réges-régen elavult fostalicska belsőégésű motor hatásfokát akarnád növelni? 130+ évnyi reszelgetés után még mi a halál berendezését akarnál még ezen növelni amikor már 100 éve meg kellett volna hogy dögöljön ez a trágya.
  • T2k #9
    "Az a baj, hogy a 10 millás C-HR megy KETTŐ kilométert tisztán elektromos hajtással"

    Rég olvastam már ekkora faszságot. Na jó hazudtam, elég sokszor olvasom ezt a baromságot a hozzá nem értő oktondi vérpistiktől. A Toyota hibridjei nem 2 km-t mennek tisztán elektomosan, hanem akár több százezret is. Az állítás úgy lenne csak igaz, ha beleírnák azt a szót, hogy megszakítás nélkül. De hát a vérpistiknek erről fingjuk sincs. A szomorú az, hogy nem csak a vérpistik szokták előadni ezt az öntökön lövést.

    "A 10 éves 2.4-es dízelem eszik..."

    Igen, a súlyosan rákkeltő, koromokádó fosdízeled eszik 4 litert a halállötyiből 70-80 km-enként a Toyo hibridjei meg 100 km-enként isznak meg 4-5 lityit a benyából.

    Szerintem nem kell betiltani a haláldízeleket, csak kötelezni azokat a primitív tetű tulajaikat, hogy vezessék be a kipuffogót az utastérbe közvetlenül a pofájuk elé. Innentől kezdve felőlem nyugodtan vagizhatnak és nyomathatják keményen a kormot.
  • Piel #8
    Szuperaksi? Ez a fogyasztói piac kínálatát ismerve már kész is lehet... Kiadják egy kicsit turbózott hétköznapi akkupakkal, majd hirtelen előrántják a fiókból a következő fejlesztést és azért ajánlják majd lecserélni az auódat...
    Egyébként nemrég olvashattuk a hírt, hogy amerikában a házak energiaellátására szeretnék felszerelni a Tesla kondenzátort. Autóba is jó lehet, gondolom még ki kell találni, hogy mi is legyen ütközéskor az energiamennyiséggel, mert az is csúnya dolgokra lehet képes zárlat esetén, ha annyira megtörik az autót. Vagy csak azért nyomják az önvezető autót, mert az nem okoz balesetet? :-) Ha nincs baleset, máris beszerelhető!
  • NEXUS6 #7
    Tudnák, de nem divat. Szoftvert átírni könnyebb, mint fejleszteni. XD

    A villany meg úgy is trendi, ja meg 1/3 annyi alkatrészből áll, szal extraprofit. Csak azt a minden évben beharangozott szuperakksit megcsinálhatná már valaki.
  • Gauge #6
    Miért nem tudják a motorok hatásfokát növelni jobban?