• asgh
    #4
    Az elemzésből valahogy kimaradt a lényeg:
    1. A magyar online kereskedelmet a röhejesen magas szállítási díjak fogják vissza. Amíg aliexpressről egy 2 dolláros cuccot is megéri megrendelni, mert ingyen kihozzák, addig egy magyar webshopból ugyanazt a terméket ugyanaz a postás 1500 forintért hozza ki + 500ft utánvét.
    2. A magyar kereskedelem hitelessége nulla. Bármilyen vita (pl. elveszett, megrongálódott, hiányos csomag) esetén az egyetlen biztosíték, ha addig a pénz a zsebedben marad, amíg meg nem győződsz róla, hogy a termék hiánytalanul megérkezett. Ezzel szemben pl. az amazonnak 30 napig bámit visszaküldhetsz, ha hibás a cucc, akkor még a postaköltséget is ők állják, ezért nálunk külön fizetni kell. Ha a csomagod elveszik - azaz a tracking alapján nem tudják _ők_ bizonyítani, hogy átvetted -, akkor zokszó nélkül visszautalják a pénzt.
    3. Garancia. Hiába erősek a magyar jogszabályok, szarnak rá, mert perelj, ha tudsz. Egy korábbi munkahelyemen pl. egy sony erősítőt vettünk, elromlott, visszavittük garanciába, mire adtak helyette egy másikat, amin nem volt hdmi bemenet. Mondtuk, hogy ez nekünk nem lesz jó, erre az volt a válasz, hogy a garanciális terméket már nem gyártják, ez a cserekészülék, ha nem tetszik, lehet perelni. A főnök akart is, de a cég jogásza lebeszélte, mert többszörösébe került volna a per, mint maga a cucc.