Anthem - Sci-Fi RPG a Bioware-től
  • Zarache87
    #553
    Latom megint sokan felultek a fake news vonatra ezert irok egy wall of textet :P

    Az Anthem vilaga nagyon jol lett osszerakva itt gondolok az alapokra. Mert a sok felfedezetlen terulet,Shaper Relicek es Cataclysmak miatt nagyon nagy a potencial a jatekban story teren. Boduletesen nagy mar az alap lore is es vannak olyan dolgok is feljegyezve benne amikkel meg nem is talalkozunk meg.

    A Story nem egy BioWare szint ez teny, de azt se feledjuk, hogy a jatek storyja nem ilyen rovidre lett tervezve hanem hosszutavra amit folyamatosan bovitenek. Ezzel a ropke 15-20 orajaval megis kellemes csalodas volt mert nemelyik karakter nagyon jol kidolgoztak vagy eros valtozoasokon ment keresztul. A ket legkiemelkedobb karakter szamomra Dax es Mathias volt akiknek a torteneteik es hatter anyagaik nagyon jol ki lettek dolgozva.

    Dax
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Day egyik tortenete konkretan egy eleg erdekes anomaliat feszeget ami az Emeraldban tortent. Az Emeraldban torten jelenseg kivalto oka nem teljesen tisztazott. Csak azt tudjak, hogy a Hearth of Rage okozhatta. Miutan a kuldetes sorozattal vegzunk es megmentjuk az embereket eleg erdekes dolgok derulnek ki.
    Eloszor is az emberek akik eltuntek nem oregedtek
    Valami olyan helyen voltak ami ures volt akar limbonak is nevezhetjuk. Viszont egyszerre lattak a multat,jelent es a jovot is azon a helyen.
    Ebbol jon az egyi kerdekesseg mert Dax nagynenije is a tulelok kozott volt es latta a jovonket es azt, hogy mekkora hosse valunk(ami varhato egy ilyen tipusu gameban).Viszont az igazan erdekes az a teny, hogy a nagyneni es Dax is mas dolgokra emlekszik. Igy arra gondolhatunk, hogy masik nagynenit hoztunk vissza akar egy alternativ vilagbol, de sajnos a story itt nyitott marad egyenlore.


    Mathias
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Mathias egy eleg egyedi es kiemelkedo arcanist es miutan az egyik relic a szemelyiseget 3 reszre ossza onnet lesz igazan erdekes a tortenete neki. Ha vegig visszuk a 3 Matthias kuldeteseit ott megismerunk egy uj enemy frakciot akik szinten a shaper relickekre palyaznak. Persze egyenlore nem uj ellenfelekkel talalkozunk mert csak felberelt ellenfelek ellen harcolunk. Viszont ez az uj enemy fenyegetest jelent es ez is egy nyitott szal marad.


    A random npc-k az utcakon sok erdekes storyval tudnak szolgalni azok melett, hogy a frakcio pontokhoz is segitenek minket. Arrol nem is beszelve, hogy nemelyik kuldetes vagy frakcio loyality mennyire valtoztatja meg Fort Tarsis kinzetet. Ebbol az a legkimelkedobbek a Legion of Dawn koportrek,Yarrow-nal a emlek fal az elesettek torteneteirol es az alliance system szobaban kihelyezett relikviak. A relikviak kozott talalhatunk olyan koponyat aminek a tulajdonosaval meg nem harcoltunk viszont nemi informaciot mar tudunk rola szerezni.

    Kicsit visszakaranyodnek a storyhoz is, de mivel a fo tortenetet erinti megint spoiler ala rakom.
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Ugye mar az elejen tudtuk, hogy mi tuleltuk a hearth of raget par evvel ezelott es azt is tudjuk, hogy mi tortent Freemarkal. Viszont a teljes story alatt kiderulnek olyan dolgok amikrol eddig a lore szerint azt tudtuk, hogy vege van mar. Az egyik ilyen a Legion of Dawn mert hat a story vegeztevel jelenleg mi a Legion osvenyen haladunk es ha kialunk minden probat egynapon mi is a Legion tagjai lehetunk. A roadmappol itelve talan ACT 03 lesz az egyik ehhez kapcsolodo story.
    Akkor ottvan meg Owen tortenete. Ugye kedvenc baratunk a feltekesegi rohamaban elarult minket es ellopja a Javelin of Dawnt. Ha ez nem lenne eleg lepakaltak Monitorral is persze bargyusaganak meglesznek a kovetkezmenyei. Viszont a story vege fele Owen megbanja a tetteit es bocsonanata jelul megmenti baratunkat es az egy signetet is. Owen storyja is nyitott marad ezek utan mert nemtudjuk, hogy mi lesz a Javelin of Dawn-al es azt se, hogy Owen tortenete hogyan alakul tovabb. Illetve a Javelin of Dawn kardjat nem talatuk meg pedig az eppen olyan eros mint maga a ruha mivel nagyon nagy az esely, hogy egy Cataclysma jelensegbol kovacsolhattak.
    A Legion of Dawn es Helena tortenetet megismerhettuk nemileg persze az is kiderult, hogy ez az ut jarhato lesz ahogy mar feljebb is irtam igy ez is a jovo zeneje.
    Monitor tortene lezarul ugynezki pedig van meg potencial a karakterben es nem csak az erdekes boss fight.
    Viszont ami a lenyeg ugynezki olyan ellenfelek is vannak a vilagban amikrol az emberek nem is tudtak. Mert ugyhittek kihaltak es 500 evvel ezelott Helena kiirtotta oket. Mivel a story vegen mutatnak egy tetemet egy felderitorol egy Urgh-rol aminek nem kene mar leteznie. A lote szerint is csak mesekben tunnek fel meg mondokakban. Ok voltak azok akik regen rabszolga sorba taszitottak az emberiseget es most visszatertek.
    Illetve meg az utolso nyitott szal maga Anthium a fovaros. Mert a Monitor elleni csata es tovabbi munkassagain felkeltettek az ottlevok figyelmet.


    Szoval ahogy a spoiler alatt is olvashato tomoren a story eleg sok helyen ad lehetoseget a folytatasra ahogy ezt terveztek is. Aki csak a story miatt venne meg a jatekot annak azt mondanam varjon meg egy learazast es addig is bovul meg a content.

    A jatekban jelenleg 3 stronghold,3 tipusu contract (itt a frakciokra gondolok nem a mennyisegre),3 tipusu legendary contract(szinten a frakcio 3 tipus es nem a mennyisege) es a free play.

    Strongholdok

    Szerintem a Tyrant Mine-t nem kell senkinek se bemutatnom mivel ez a legeso stronghold es a betaban is ez volt jatszhato. Szerencsere ez a legkonyebb is amolyan tutorial stronghold ami hozza szoktatja az embereket a csaptmunkahoz. A Scar es a masik Stronghold sokkal erosebb Boss mehanikaban es ezaltal elvezetesebb is.
    A Strongholdok rewardjan folyamat hangolnak mert mostmar a boss is dropol es a ladak drop rateje lejebb lett veve, hogy ne csak azokat csinaljak az emberek. Cserebe Grand Master fokozaton garantalt a Master Work drop a mission vegen.

    Contractok
    A harom meglevo frakciotol tudunk majd contractokat felvenni ezek ugye a Arcanist,Freelancer es a Sentinel. Mig a contracok neve ugyan az mindig a kuldetesekbol tobb is van. Ha eleget megcsinalunk ezekbol akkor kaphatunk Legendary contractokat amik nehezebbek az atlagosnal es Grand Master I-en durvan 90% eselyel adnak Master Work itemet.

    Free Play
    Ez itt ugye a teljesen nyilt vilag ahol arra megyunk amerre akarunk persze a terkep korlatain belul. Egyedul a dungeon-be valo bemetelkor van loading, de itt meg a 10s-t se eri el. Viszont itt tudnak mini eventeket hozza adni ami par napja meg is tortent mert az Outlaw elszaporodott nagyon. Arra is kiternek, hogy a helyszinek mint a Eden Tree vagy a Legion terulete nagyon jol kivannak dolgozva. Persze van tobb szep terulet is csak nem mindegyiknek emlekszem a nevere :P
    A hangok es a latvany itt nagyon kijon viszont az is, hogy az allatvilag nem olyan nagy. Viszont ha mas online jatekokat veszek alapul akkor ez egy megszokott dolog sot sok open world single player jatekban is elenyeszo az allat vilag.

    AI
    Az AI nagyon jo a jatekban csak sokan a easy es normal fokzat utan itelik meg. Meg Hard fokozaton se mutatja ki a foga feherjet az AI mert az enemy tipusatol fugg, hogy mennyire lesznek okosak es precizek. A normal egysegek nem sokat fejlodnek a fokozatok kozott, de az Elite es Legendary teljesen mas szinten vannak. Nem csak a HP/DMG novekszik meg naluk hanem pontosabbna lonek,taktikaznak es tobbet hasznaljak a skilljeiket. Hard fokzoaton elvetve belefutunk egy egy legendary enemybe, de Grand Master fokozaton mar akar tobbe is es eleg erdekesse teszik a jatekot. Arrol meg ne is beszljek, hogy rengeteg Elite enemy van mar GM I-en.

    Es szerintem most johet a lenyeg a pro es con.

    Pro
    ⦾ A jatek az utolso patch utan megszebb lett es brutalisan nezki esoben. Sok uj efektet is kapott amitol elragado lesz a vilag.
    ⦾ A Javelinek egyedisege es mozgasuk nagyon el lett talalva. Repules es vizalatti reszeknel nagyon lehet erezni a kulonbsegeket es a sulyokat.
    ⦾ A fegyverek eleg valtozatosak es meglepoen sokat javult a gunplay a demo utan. Az ellenfelek is visszahokolnek vagy segre ulnek bizonyos fegyvertipusoktol. A Master Work itemek meg felpezsditik a sima gunplayt.
    ⦾ A kepssegek eleg valtozatosak es nagyon jo erzes egy megfelo build hasznalata.
    ⦾ A Story a multijatekokhoz kepest nagyon eros es kiemlekedo sot van olyan SP game is ami nagyon messze van tole.
    ⦾ A karakterek valtozatosak es erdekesek is persze azert van par idegesito karakter.
    ⦾ A combo rendszer nagyon jol ossze lett rakva es erdekes csapatmunkara kenyszeriti a jatekosokat. Gondolok itt arra, hogy a tuz es jeg utni tudja egymast(egy alapveto dolog meg is a legtobb jatekban nyomat se latni ennek).
    ⦾ Az AI nalam nagyon eros pozitivum persze csak nehez fokzoaton.

    Con
    ⦾ A jatek menu-rol es map-rol uvolt a konzolossag nem olyan sokoldalu sok helyen illetve egerrel nem a legkenyelmesebb navigalni.
    ⦾ Van akinek meg mindig vannak optimalicazios problemai.
    ⦾ A filterek opciok hianya es a konzolos gomb nyomva tartas idegesito nehol.
    ⦾ Eltunik a hang veletlenszeruen es ujra kell inditani a gamet.
    ⦾ Tegnap bebugolt a coin reward a daily questeknel es joval alacsonyabb a jutalom mint kene.
    ⦾ Free Play-ben nincsen opcio, hogy csapat leaderkent egyedul menjek ki vagy ha kimegyek megkerdezze a tobbi tagot ki akar maradni.
    ⦾ Eleg sok QoL hiba ezekbol parat fentebb megemlitettem mar(viszont ezek konnyen orvosolhatoak).

    A loadin time-ot kulon kiemelnem mert eleg sok cikk arra is hivatkozott. Drasztikusan csokkent a loading time az utolso patch ota es mostmar ugyan annyit kell varni mint mas hasonszoru jatekoknal.
    Illetve meg azt is megjegyeznem, hogy a legtobb cikk olyan dolgokra is kitert amik mar fixalva is lettek vagy egyszeruen hulyeseget allitanak. Persze van par ertelmes megszolalasuk is, de egyenlore uvolt a cikkek tobbsegerol, hogy a tesztelo nem sok idot fektetett a jatekba es az EA miatt egy nagyon jo clickbait flame wart tudnak meginditani.

    Zaraskent meg azt is hozzafuznem, hogy a jatek minoseget az fogja meghatarozni, hogy az ACT-ok milyen tempoban jonnek es a sima grind mellet milyen mellek tevekenysegek lesznek. Mert hiaba gazdag a lore es elvezetes a jatekmehanika ha a tomeny pve unalmas lesz.
    A patch elott adtam volna 70 pontott a jateknak viszont most 75 pontot megerdemli.
    NA igynezki egy normalisan megirt teszt ami kiter a jo dolgokra es a rosszra is.


    Akkor egy kicsit a jovorol is mert nemsokara jonnek a Vanity ladak a strongholdokba. A vanity ladakat kulcsal lehet majd kinyitni es daily kuldetes adhatja majd. Minden strongholdvegen lesz 4 lada es eselyunk lesz arra, hogy a 100 kozmetikai targybol kapjunk valamit. A csapat tagok ladai is adhatnak nekunk kozmetikai targyakat igy novelve az eselyeket.
    A kozeljovoben uj support skillek is jonnek majd.
    Illetve márciusban maris indul az ACT 01 ami elhozza a guild rendszert es meg sok mas dolgot.