• kvp
    #3
    A hamburgi vizibuszok jelenleg egyetlen vezetovel mukodnek. A kikotes teljesen tavvezerelt a hidrol: magnessel rogziti magat a hajo es egy mechanika kihajtja a feljarohidat. A gepeszeti resz nagyresze pedig egy kontenerben van, ami konnyen cserelheto daruval.

    Ha a navigaciot is meg tudjak oldani, akkor kvazi teljesen automatava tehetok ezek a vizibuszok. Erre a platformra kikoton beluli/rovidtavu szallitasra is konnyen epithetnek teherszallito hajokat.

    A tengerjaro hajok eseten a navigacio automatizalasa a fo cel, hogy csak a kikotokben kelljen teljes szemelyzet, egyebkent csak egy gepesz es egy robotpilota kell a hajora. Ha a kikoton beluli navigalast is megoldjak (lasd fent), akkor a revkalauz se kell. Ha pedig eleg megbizhato lesz a rendszer, akkor mar a gepesz se fog kelleni.

    Kalozok ellen pont annyit er a szemelyzet a vizagyuival mint a taviranyitasu vizagyuk. Egy rendes ciws rendszer pedig jelenleg is teljesen automata.

    Igazabol a legtobb modern nagy szallitohajon mar most is csak alibibol van a szemelyzet nagyobbik resze es a gepeszek kivetelevel nem is nagyon kellenek.