horizon_zero_dawn_banner.png
  • Evoluti0N
    #171
    Végére értem. Első és lehet az utolsó játék, amit kiplatináztam. Mondjuk nem volt túl nehéz megcsinálni. Ja meg ki is játszottam 100%-ra, ami vicces mód nem szükséges a platinához. Van pár dolog, mint az összegyűjthető cucmók (virágok, satubbi), amikhez vannak acsik, de mondjuk az összes mellékküldi, főküldi teljesítéséhez nem jár. Igazából csak egy trophy van, amiért úgymond "meg kell dolgozni", a többi kb. magától jön.

    Na de nem a trophy a lényeg, hanem, h mennyire tetszett. A válasz az, h nagyon.
    Ami nem tetszett az az emberek elleni harc, különösen a közelharc, ami értelmetlen csapkodás. Emellett Aloyon kívül minden más szereplő eléggé unalmas, semmilyen. Valamint a végétől többet vártam és most nem a sztori lezárására gondolok, hanem az utolsó harcra/harcokra.
    Amik vegyes érzéseket hagytak, azok a mellékküldik. Van pár, vagy inkább sok, amik sztoriban erősek, érdekesek, de elég repetitívek, ami a játékmeneti részüket illeti. Kicsit sok volt, a "Focus segítségével kövesd a nyomokat" fajta.
    Minden más azonban zseniális. A grafika persze nem a legfontosabb rész, de ez az első, amit az ember meglát, szóval ezt emelném ki elsőnek. Valami hihetetlen, h mit ki tudtak hozni a PS4-ből, a motorból, az open worldből. Azonban mit sem érne a grafika, ha nem lenne mellé fantasztikusan megalkotott helyszínek, az aprólékosan kidolgozott öltözékek, páncélok, amik törzsről törzsre változóak, a nagyszerű robotdesignokról nem is beszélve. Ami még nagyon tetszett, az a sztori. Egyik talán legerősebb sztorijú játék, amit játszottam. Ahogy írtam a negatívumoknál, a legtöbb karakter elég semmilyen lett, azonban Aloyt nagyon jól megírták. Nagy plusz egy játéknál, ha kedvelhető a főszereplő és abszolút az lett. Zene, hangok, plusz, plusz, plusz. Na és, ami a legfontosabb: a harc a robotok ellen. Az csak egy dolog, h mindegyik másképp viselkedik. Vannak, amik inkább csordákban vannak, olyanok, amik magányos vadászok. Egyesek inkább menekülnek, mások támadnak. Mindegyiknek egyedi támadásai, viselkedési formája. Ez mellé jön még, h mindegyik robot több részből van összerakva, különösen a nagyobbak. Megfelelő lövedékekkel felrobbanthatjuk őket, ha jó helyen találjuk el őket, páncélrészeket távolíthatunk el, fegyvereket lőhetünk le róluk, amiket ellenük használhatunk, stb. Nem tudom, h mennyire egyedi ötlet és csináltak-e már mások hasonlót, de vmi zseniálisan lett kidolgozva. Minden újabb ellenség egyfajta feladvány, amit meg kell fejteni, hogyan a legkönnyebb legyőzni, mi a leghatásosabb módszer ellene.

    Szóval a negatívumok ellenére fantasztikusan összerakott darab.

    Na és akkor a folytatása a #146 sztorinak.

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Majd ha megtudom, h pontosan mi a helyzet Aloy-jal, valamint mi ment félre a terraformálás alatt/után, akkor azt is leírom. :) Ugye egyik dolog, ami úgymond félrement, az az volt, h az új emberek, akik embriókként éltek, majd ki lettek olvasztva és felnevelve robotok/AI-k által valamiért nem tanulták meg a kihalt emberiség történelmét, technológiáját bla-bla-bla. Apollo nevű AI/programnak lett volna ez a feladata. Hogy ebből nem lett semmi az Ted (nem tudom a vezetéknevét - FAS igazgatója) köszönhető. Ugyanis gondolom, h lelkiismeret-furdalása volt amiatt, h az ő cége miatt pusztul ki az emberiség a Földön és úgy gondolta, h jobb lesz, ha az új emberiség tiszta lappal kezd. Nem kapja meg a régiek technológiáját tudását, h aztán az legyen a vége, h ők is úgy járnak, mint a régiek. Ezt úgy érte el, h elpusztította Apollot, valamint a levegő kiáramoltatásával megölte az összes főtudóst, akik esetleg vissza tudták volna csinálni. Miért lettek agresszívak az állatszerű robotok? Hades volt egy másik program, aminek az volt a feladata, hogyha Gaia elront valamit a terraformálás alatt, aki töröljön minden életet és nyomjanak egy restartot még az egész dolog elején, h ne egy elaszott világba küldjék ki az állatokat, embereket. Valami ismeretlen erő aktiválta Hadest, amikor nem kellett volna neki aktiválódnia (mivel minden jól alakult). Most, h mi volt ez az erő nem tudjuk. Gondolom erre alapozzák a folytatást. Hades megpróbálta deaktiválni Gaiat, aki tudta, h valami nem stimmel. Gaia úgy döntött, h létrehozza Elisabeth (a főtudós) klónját, aki nem más, mint Aloy. Mivel az ő DNS-ével be tud jutni különböző régi bázisokra, amiket a Zero Dawn kifejlesztésére használtak. És úgy gondolta, h Elisabeth mása az egyedüli, aki meg tudja fékezni Hadest. Gaia felrobbantotta magát, hogy elpusztítsa Hadest, de nem vitte sikeresen magával. Hades miatt változtak meg a gépek és az volt a célja, h kipusztítsa az emberiséget, meg minden élőt, mivel ugye erre teremtették. Kb. ennyi a lényeg. Ja még esetleg annyi, h a Shadow Carja istenként tekintett Hadesra és azért szolgálták. Mondjuk ahogy Gaiat is istennek gondolta a Nora törzs, pedig mindkettő csak simán egy AI. Sőt, Hades igazán még az se.