• Tinman #53
    Az a gond, hogy a szériában gyártott autók már most sem különösebben drágák, csak rájön a gyártó haszna, a kereskedő haszna az áfa, meg a reg adó, meg az öreg ördög tudja még mi és kijön, hogy egy Suzuki Alto majdnem 2 milka, holott 350.000-ből rakták össze.

    Az Alto jó példa, mert eleinte a tucattermék, már szériában, nagy mennyiségben gyártott önvezető autó nem lesz komolyabb egy Alto-nál. Kicsi, könnyű, semmi extra, csak elvezet egyik helyről a másikra.

    A szenzorok és a szoftver egy ilyen autóba beletolva még szériában gyártva is bőven megduplázza, akár megtriplázza az autó árát, így nagyjából 5-6 millió körül lesz majd az első vas és rossz lesz ránézni, mert ne megy szárnyas sirály lesz, mint a Tesla, hanem egy röhejes kis szar...

    De valahol el kell indulni és az első szériáknak ki kell taposni az utat, el kell terjedniük nagyobb tömegben ahhoz, hogy ez szinte mindennapos dolog legyen.

    Tehát a kérdésedre te is tudod a választ: JÓVAL drágább lesz pár évig egy ilyen autó még alap felszereltséggel is, mint mondjuk egy nem önvezető "normális" autó.