Egosoft X4
  • RJoco
    #7350
    Túl sok spoiler-t nem hiszem, hogy kapsz, ha nem direkt arra mész rá. Amúgy néha elég nehéz a játékkal, mert ez nem ismételgeti, hogy mit is kellene csinálnod, így, ha nem érted vagy lemaradtál róla, akkor segíthetnek ezek.

    Akkor mindjárt itt egy spoiler?, bár úgyis megtudnád előbb-utóbb és az oda vezető út amúgy sem egyszerű, szóval az a HQ majd később tud ugrani. Így érdemes oda építeni és tényleg HQ-nak használni. Emellett a hal is mindig ott dekkol és neki van szerepe mindig. Mondjuk egy mindenkinek gyártó hajógyárat nem tennék rá. De, hogy magamnak gyártsak, teljesen jó.
    A játék asszem teleportálásnak hívja és először a saját teleportálásunkat kell tökélyre fejleszteni. A fejlesztési részen meg tudod nézegetni ezeket.

    A HQ ott jelenik meg, ahol megcsinálod a küldit. Azt nem tudom, hogy ez pontosan hogyan változtatható, mert eddig csak egyszer indítottam újra a játékot. Az elsőnél Grand Exchange-ben volt, mert épp arra jártam, mikor találtam valami jelet (ha jól emlékszem, akkor egy állomáson), így ott indult útjára a küldi és ott jelent meg az állomás. Most másodszorra Heretics End-be került. (De lehet, hogy eleve úgy indítottam, hogy már legyen meg az állomás, nem emlékszem, rég volt.)
    Ráraktam egy hivatalt, így enyém lett a rendszer. Felettéb érdekes üzit kaptam másoktól, nagyon meg is lepődtem :D Na ezt nem spoilerezem el, ha befoglalod a rendszert, akkor majd megtudod. Ha nem, akkor meg nem.

    A Terran sztori azonnal indul, ahogy aktiválásra került a dlc és megvan a HQ. A terran hajó a HQ-ra vadászik. Ha idegesít az ottléte, akkor csináld meg a kezdőfeladatot, aztán továbbáll. Utána nem muszáj folytatnod. Bár, ha jól emlékszem, akkor kelleni fog még 2 (kis) hajó kapitánnyal ahhoz, hogy odébb álljon.

    Ha van elég pénzed, akkor jó pénz van a hajófoglalásból szerzett hajó eladásában. A főnixeket nem túl nehéz foglalni. Általában M-essel repülök rájuk, aztán, ha megvan a foglalási állapot, akkor jöhet egy szállító a katonákkal.
    Mondjuk, ha nem nagy a főnix legénysége, akkor lehet, hogy a sajátomról küldöm át. "Plunderer" vagy mi van a hajó nevében, akkor az SCA-s, amit büntetlenül lőhetsz.

    Az állomásépítős feladatokat szeretem, azok általában jól hoznak. Valahol olvastam egy olyan trükkről, hogy érdemes a kötelezőn felül még némi termelőmodult ráépíteni, de ahhoz már nem kell leszállítani az anyagot, azt megteszi a játék, ha elkészültek a kötelező modulok és megkaptad a pénzt. Így kicsit javítható az ellátottság, meg, ha olyan gyártó modult raksz le, amihez tudod vinni az alapanyagot, akkor az jó pénzszerzés is.

    Mondjuk a pénz csak az elején lényeg. Ha megvan az első hajógyártó komplexed és csak bányásznod kell a nyersanyagot hozzá, akkor dőlni fog a lé. Hajót mindig vesznek. Mert mindig vannak, akik háborúznak.
    Amúgy el lehetne lenni nélküle is, de sajnos a nehézséget eléggé megnerfelték és ahova réges régen sok nyersanyagot kellett vinni, oda most már elég a zsé. Jó sok zsé.

    Ha megvan a csóró-gazdag dlc is, akkor a roncsokat fel lehet dolgozni. Az első mentésemben van olyan hajót gyártó állomásom, ahonnan kidokkol a frissen vásárolt split hajó és egy másik, ellenséges faj kapásból le is lövi. Ezeket mindjárt lehetne vinni a feldolgozóba, amiből újabb hajó lesz :)