Wasteland 3
  • PetruZ
    #39
    Augusztus 28. lett az új dátum, a járvány miatt náluk is logisztikai gondok vannak.

    Közben kipróbáltam a bétát a Steam-en. Még nem játszottam végig, csak pár gondolat:
    - A korábbi videón látott jelenet később játszódik, nem a kezdés. A kezdet egyfajta tutorial az alapvető funkciókra, miközben rajtaütnek egy Ranger egységen és ki kell onnan jutnunk. Ehhez két kezdő, 1. szintű karakter áll rendelkezésre (egy lövész, meg egy doki), de lehet sajátokat is készíteni. A pálya nem nehéz normál nehézségen, egy helyen kell óvatosabbnak lenni, mert rögtön TPK lesz a vége. :) Meg lehet menteni egy harmadik karaktert és egy kabala macskát (Major Tom...) is, de ők nem irányíthatók.
    - A következő rész a coloradói fogadtatás, ahol a Patriarch nevű helyi hatalmassággal kell beszélni. A Ranger-ek azért jöttek (volna), hogy egy új főhadiszállást alakítsanak itt ki, ehhez a fickó ad helyet és embereket, cserébe rendet rakunk a régióban. Mivel csak ketten vagyunk, ez máris nehezebb lesz. A bázis eléggé romos és lepukkant, tele fura szerzetekkel (a Prisoner a legjobb arc eddig, de még nem mertem kiengedni, mi történik :P), néhol ellenfelek is ólálkodnak még.
    - A cél a bázissal, hogy specialistákat szerezzünk, akik majd jól belakják és felújítják, működtetik a főbb helységeket (fegyverraktár, étkező, garázs, medbay, stb.). Ettől függetlenül új Ranger-eket már itt is lehet felvenni, van jópár gyári, meg lehet újakat alkotni. Egy csapatban max. négy Ranger lehet és még két companion (kísérő karakterek, akiket általában lehet iránytani és hasznos mellék infóik, közbeszólásaik, kapcsolataik lehetnek, de a hűségük a tetteinktől függ).
    - Vannak frakciók, több is, amit teszünk, kihatással van a hozzáállásukra.
    - Az UI elég intuitív, távolról hasonlít a W2-re, de alaposan felújították, olvashatóbb és szellősebb. Az alaprendszer (attribútumok, skillek, perkek) kb. ugyanaz, mint volt. Van fegyver és páncél modding is, skillfüggő, mint a W2-ben. A béta néhol még kiakad, egyszer vissza is kellett töltenem, mert egy ablak nem akart eltűnni. Néha a menü is beszürkült, de aktív maradt, szóval hasznos gyakran gyorsmenteni és -tölteni. Kifagyás viszont még nem volt.
    - Harcban a körrendszer, fedezékek ismerősek. Nem emlékszem, hogy a W2-ben lett volna olyan, hogy a maradék AP-ket többféle módon is fel lehet használni (ambush, defend, stb.). Van testtájék célzás is. Az ellenfelek elég sokat mozognak, ha rossz pozícióba kerülnek, igyekeznek kimászni más fedezékbe, de van, hogy begyalogolnak az embereink közé és lemészároltatják magukat.
    - A truck később majd fejleszthető lesz, a bétában csak egy nagy energiaágyúja van, amit a kezdő pálya elején lehet használni. Úgy tűnt, a garázsban található sérült robotpókot is meg lehet majd javítani. Néhány panel és vezérlő szintén nem elérhető a bétában.
    - A párbeszédek nem a W2-re hasonlítanak, nincs alsó ablak és kiemelt kulcsszavak, inkább a hagyományosabb "válassz egy opciót" menüs elrendezésű. Emiatt visszaolvasni sem lehet az elhangzottakat, bár van journal, ami bizonyos részeknél frissül. Bizonyos kiemelt NPC-knek saját 3D arca, felsőteste van, grimaszolnak, illegnek-billegnek beszéd közben és néha tárgyakat is használnak, vagy váratlanul főbe lövik őket. :) Minden NPC-nek szinkronhangja is van, még az utcákon beszélgetőknek is.
    - Vannak főküldetések és mellékszálak. A bétában a world map nem elérhető, a bázis utáni első főküldetés viszont már játszható (ennek az elején járok). A másik három a Patriarch három rosszalkodó gyermekének a letartóztatása lesz majd.
    - A W2 egyik fontos szereplője () meg van említve, hogy a környéken van valahol, és hogy az előző események óta két évtized telt el (ha jól emlékszem).
    - Külsőleg nagyon szépen néz ki, a robbanások, effektek jól meg vannak csinálva. Vannak már zenék is benne.