• NEXUS6
    #3
    Hááát igen, ez a közvélekedés. De közben az van, hogy pl a sugárhajtóműves gépet tekintve az amcsik a háború elött már rendelkeztek egy hangsebesség körüli gép tervvel, amit szkippeltek, mert akkor úgy tűnt, hogy még túl sok fejlesztést kívánt, aztán mégis a háború végén a Lockheed a már meglevő dolgokból összedobta a P-80 Shooting Star-t, mert a németek is megjelentek a saját gépükkel.

    A németek esetében sem a Me-262 volt az első sugárhajtású vadászgép, amit rendszeresíthettek volna, hanem a He-280, ami jó 1 évvel korábban végrehajtotta az első jet meghajtású repülését, és 2 évvel a Gloster Meteor elött. A Heinkel saját hajtóműve viszont talán soha nem kapott akkora támogatást, mint a BMW-é. Így a kisebb, fordulékonyabb, de fegyverzeti terhelést tekintve ugyan olyan értékű He-280 lemaradt a Me-262 mögött, ami szintén csak nyögvenyelősen, a lehetőségekhez késve, másfeladatkörben,harcászati gyorsbombázóként került rendszeresítésre.

    Szal ennyit a háború fejlesztésekre gyakorolt pozitív hatásáról.

    Az atombomba viszont, aminek katonai akalmazhatósága meglehetősen korlátozott, azonban az ellenség hátországában a civil lakosság ellen alkalmazott terrorfegyverként kiváló, poltikailag és pénzügyileg elsőrendű támogatást kapott. A szemét náci németországban a fenti okok miatt viszont valahogy nem igazán preferálták a fejlesztését, épp hogy nem tiltották, bár a háború elött a német tudósok bizony ezen a területen világelsők voltak.