• teddybear
    #11
    Hagyd! Megint bebizonyította, hogy csak a sötétzöldek szintjén áll technikai tudásból és érzékből. Fogalma sincs, hogy egy konténerszállító mekkora hajtóteljesítményt igényel, és milyen sokat fogyaszt az üzemanyagból.

    Napelem? , És hova teszi? A hajó teljes fedélzete is szánalmasan kicsi lenne, de mit is kezdenének ha éppen nincs napsütés? Az ára mondjuk nem is számítana annyira, itt nem egy családi költségvetésben számolunk.
    Szélturbina? Münchhausen báró is megnyalná a szája szélét ennek láttán. Az hogy ő a saját hajánál fogva húzta ki magát a mocsárból, kismiska lenne ehhez képest.
    Vitorla ebben a kategóriában nem játszik, ha jól emlékszem a legnagyobb vitorlások néhány ezer tonna rakományt tudtak elvinni, már ha nem volt éppen szélcsend, vagy vihar, de itt több tízezer tonna, akár százezer tonnás rakományú hajókról beszélünk.

    A hibridhajtás, pontosabban dízel-elektromos megint csak nem játszik, az energia ide-oda alakítása akkora eredő veszteséget okoz, hogy az elfogadhatatlan. Mellesleg ezt a fajta meghajtást amúgy is csak hadihajóknál szokás alkalmazni, mert így gyorsabban tudják a sebességüket változtatni. Teherhajónál ilyen manőverezőképességre egyszerűen nincs szükség.
    Utoljára szerkesztette: teddybear, 2016.08.04. 04:39:40