• NEXUS6
    #85
    Igen ezek is fontos tényezők, de nem úgy csapódott mindez le, hogy az akkori tudósok olvasták az egyik politológus elemzését a muszlim vallás terjedéséről és jövőbeni negatív demográfiai hatásáról, és tudományosan kidolgozott megoldásokon kezdték törni a fejüket. Sőt nem is úgy, hogy az egyszeri szatócsboltos zsidó az utca sarkán Firenzében csóválta a fejét, hogy egyre drágábban jön a porcelán kínából, szűkül az árrés, kéne már egy jó kis keresztes háború, amivel ezeket a rablóbanda beduinokat el lehetne téríteni az útból. Hanem úgy hogy ugyan ez okból egy nála magasabb szinten levő emberke, akinek nagyságrendileg több kára is keletkezett ebből beszélte meg egy másikkal, aki szintén hasonló szinten rosszul járt, hogy fel kéne tüzelni az embereket egy keresztes háborúra. Ekkor az akkor Európában engedélyezett egyetlen média-frencsájz vezetőjéhez, a római pápához fordultak, hogy biztosítsa már a szükséges emberanyagot, kezdjék meg a toborzást a templomokban.

    Csak annyit akarok hangsúlyozni, hogy nincs olyan, hogy az ország érdeke, ez közvetlenül nem érvényesül, hanem vannak egyéni érdekek. Ott ahol a döntéshozók egyéni (szubjektív) érdekei meg a tudósok által majd valamikor megállapított az ország egészére pozitív hatást gyakorló lehetőségek egybe esnek, akkor ott és akkor az ország előre megy.

    Megfigyelhető a magyar történelmen is, hogy a királyok sorában van egyfajta ciklikusság. Ha az ország épp szétesőben van, amit sok nemes is lát, és ez sérti az érdekeiket, az üzletet, akkor keresnek maguk közül egy talpraesettet, akit szinte minden döntésében megtámogatnak. Majd amikor egy szintet a király elért, de az ország rendbetételén túl elkezdi nyírbálni a nemesi kiváltságokat, akkor ellene fordulnak, eltávolítják, majd egy bénakirályt választanak. Az erőskezű Mátyás így generálta azt, hogy a nemesek félve a jogaik csorbításától gyenge királyt választottak utána, a Fekete Sereget meg szétkergették, ami szerencsétlen módon esett egybe a törökök aktuális nyomulásával. Így aztán gyakorlatilag Trianonig mi sem beszélhetünk független magyar államról, ha akkor másképp döntenek, félreteszik az egyéni érdekeiket, amit soha senki nemtesz meg, akkor talán ez nem így zajlik le. De nem Mátyás esetében volt így először a magyar történelem során ez az összezárás, majd széthúzás ciklus.