kvp#30
A maglev technika egyebkent sokkal jobb, mert az energiaszukseglet jelentos reszet a palyaba kell csak eljuttatni es nem kell a jarmuvon tarolni. Az eredeti koncepcio ezzel szemben gyakorlatilag a legritkitast is a kompresszorra bizna, azaz a jarmu maga elott vakuumot, maga mogott relativ tulnyomast hozna letre egy elektromos kompresszorral. A hutest egyreszt az ataramlo levegore biztak volna (a jarmu vegenel tortenhet holeadas), masreszt viztartalyokat hasznaltak volna puffernak. (idealis esetben az ebben levo viz nem jut el a gozfazisig az ut soran)
A japan maglev megoldas viszont sokkal egyszerubb. Egy sor magnes van csak a palya falan. Amennyiben a jarmuvon behuzzak a futomuveket (gumikerekeket), akkor az leereszkedik a magnesek sikjabol, igy azok elkezdik emelni is, a kivant mertekben. Ugyanez a jelenseg oldja meg a vizszintes iranyitast is. A jarmu sebesseget a palya polaritasvaltozasanak a frekvenciaja hatarozza meg, mig az iranyat a 3 fazis szekvenciaja. Ez egyfajta linearis szinkronmotor, ahol az alloresz a palya es a forgoresz van a forgovazak oldalara kiteritve. A rendszer mukodik vakuumban, legritkitott terben es normal nyomason is. Hatalmas elonye, hogy ezek kozott akar fokozatosan is tud valtani, azaz egy legritkitott alagutnak lehet normal nyomason levo bejarata. Hiba eseten a jarmu leereszkedik a behuzott es mechanikusan fekezett helyzetben levo kerekekre, amiken gurulva meg tud allni, a normal uzemben nem hasznalt oldalso gorgoket hasznalva a vizszintes iranyban tartasra. A vonat az ajtok kinyitasa utan az oldalso szervizjardan at hagyhato el. A rendszer fel evszazada fejlesztik es nagyjabol most jutott el oda, hogy normalis utazashoz is hasznalhato legyen. A hyperloop prototipusok erdekes modon pont ugy neznek ki, mint az elso japan maglev kislerleti jarmuvek, az I helyett U alaku palyara torteno atallas elott.