#28
Ha össze lehet a lebegtetéshez szükséges levegőt szedni kompresszorral, akkor simán aerodinamikai felületekkel is lehetne a lebegést biztosítani. Az egyszerűbb, olcsóbb, kevésbé kockázatos technikailag. Gondolj bele 20-30 km magasra is felmennek repülők, ahol a tengerszinti nyomásnak kb 10%-a van. A Marsra is terveznek repülőket, pedig ott kb 1% a légnyomás a felszínen. Mondjuk ez a marsi nyomás 6%-ára tervezi a légnyomást, ami mondjuk úgy ipari vákuum.
A vízhűtésest meg vízhűtésesnek nevezik, de az is léghűtéses, pont mert pl a radiátor nem radiációval, hanem az átáramló levegőmolekuláknak történő energia átadással adja át a hőt legnagyobbrészt. A víz arra való, hogy a motortól a nagyobb felületű radiátorhoz szállítsa a hőt. Gyakorlati példa: az öcsém hétvégén majdnem megfőzte a kocsija motorját, mert álló helyben járatta, a hűtő ventije meg beszart. Mozgás közben soha nem volt gondja, mert a minimális légmozgás is bőven elég ahhoz, hogy biztosítsa a hűtést.