• NEXUS6
    #39
    Teljesen jó példa, nekem is tökre ez jutott eszembe. Csak ugye pont arra bizonyítékként, hogy a robotkocsi elterjedése, nem csak attól függ, hogy tudunk-e egy a kreszt maximálisan betartó, a fizikai törvényeinek megfelelően vezető, a forgalmihelyzettel tisztában levő önvezérlő kocsit építeni!

    Amikor a környezet egyrészt az egyes más résztvevők szempontjából sem követi a robiba beleprogramozott logikát, másrészt ráadásul környezet azt rendszerszerűen is támadja, akkor a robotkocsi nagy valószínűséggel fog megoldhatatlan helyzetbe kerülni. Mert ugye miért mennek 70-nel, 50 helyett a kocsik a körúton? Csak mert valami nagyokos úgy hangolja össze a lámpákat, hogy így tudsz beérni egy zöldhullámba. Szal itt nem csak az egyes sofőröknak kéne "robotkocsi baráttá" válni, hanem a közlekedés szervezésnek is. Megfelelő lámpaidőzítéssel, normálisan felfestett útburkolati jelekkel, megfelelően kitett táblákkal, a közlekedés más résztvevőinek (bicajos, gyalogos, BKV) nem szinte direkt konfliktusba keverésével.

    Namost, ha ezt mind megtennék szépen, akkor csodák csodájára az emberes sofőrök sem csinálnának anyi balesetet ám!

    Az meg amit írsz, hogy majd egyszerre varázsütésre minden kocsi robotkocsivá válik, ezzel átugorva a konfliktushelyzeteket az scifi, Andersen-mese, vagy vicc, vérmérséklet szerint, de legalább is nem életszerű. legalább is az elkövetkező 50 évben. (50 év múlva meg nem azzal a technológiával fog működni, mint a mostani tutyimutyi gúglikocsi).
    Szerintem.