• NEXUS6
    #37
    A hsz-emmel csak azt akartam jelezni, hogy a technikai fejlesztés nem olyan egyértelmű, hogy most vagyunk a kezdetektől X távolsága, ahhoz, hogy a fejlesztési célt elérjük ezexerint még Z idő, meg Q erőforrás szükséges. A gyakorlat az, hogy a Z és a Q soha nem annyi, mint a tervben volt, vagy ami folyamat közben látszik. És vannak olyan projektek is, amelyek szépen elhalnak, mert vagy a Z, vagy a Q egyszercsak elkezd a végtelenbe tartani.

    Lásd amcsi szuperszonikus amcsi utasszállító fejlesztés. Látták, hogy a Concorde kifejlesztése, amely 100 emberrel 2M sebességgel repül mennyibe került, mennyi ideig tartott és azt mondták, hogy ennyivel több erőforrást/időt rászánnak és az övüké 300 emberrel 3M sebességgel fog menni, és változtatható szárnnyilazása is lesz ráadásul.
    A valóság meg az volt holgy akkor, de még most sem vagyunk képesek 3M sebességű utasszállítót csinálni.

    Az intelligens, adaptivan működő sávtartó/tempomat funkcióval nincs gondom, ezt több autógyár már beépítette a kocsiaiba. Egyáltalán az augmented/computer aided driving, ami azt jelenti, hogy egyre több funkció kerül számítógépel támogatásra már nem a jövő, hanem a jelen. De az, hogy ez valamikor összeáll egy koherens egésszé, ami intelligens, teljesen önálló közlekedésre teszi képessé a kocsit azzal kapcsolatban kétségeim vannak.