• Tinman #36
    "Már most jobb mint az emberi sofőr mi!?"

    Sok sofőrnél már rég jobb! Ugyanis betartja a szabályokat, betartja a sebességhatárokat és ami a leglényegesebb: ismeri a KRESZ-t.

    "Az emberi sofőr kinek is adja át a vezetést, ha bexarik?"
    Bocsi, de erősen úgy fest, hogy ezen a téren kevés a tapasztalatod. Kezdjük azzal, hogy az emberi sofőr minden áldott nap hibázik, sőt többször is hibázik, csak jó esetben nem lesz belőle baj, rosszabb esetben bekerül a hírekbe.

    Aztán folytassuk a szándékos szabályszegéssel: "beférek még", "nem érdekel a záróvonal", "csak sárga", "elsőbbségadás kötelező tábla, de úgysem jön semmi", "egy pohárkával nem árthat" és a kedvencem: "a faxom se használ indexet."

    Ezek mindennapos ügyek és a Google autóitól így is kész csoda, hogy ebben a kaotikus és SZARUL működő valamiben, amit közlekedésnek hívunk, csak ennyi probléma akadt. Ha ugyanis minden auto Google autó lenne, ezek egymással adatokat/infókat is képesek lennének cserélni, akkor ez egy olyan csodálatos világ lehetne közlekedés szempontjából, melyet csak álmodni merünk.

    Képzeld el, hogy egy Google autó hajnali 4:00-kor ráhajt xy felhajtóra és a kipörgésgátló működésbe kell, hogy lépjen különben a sebességhatár betartása ellenére az autó kicsúszna, ezt term. rögzíti az jármű központi számítógépe. A következő arra járó Google autóval ez már nem fog megtörténni, mert az 1. arra járó elküldte már rég az adatokat a központba, mely adathoz szépen hozzá is fér az összes a közelben arra közlekedő jármű...

    "Én az utóbbi 4 évben mióta rendszeresen vezetek kb 10 esetben volt, az, hogy úgy balfaxkodtam valamit, amit ad hoc jelleggel oldottam meg jobb hijján, de legalább is utólag belegondolva nem voltam rá felkészülve."

    Ezek az esetek nagyrészt nem történnek meg, ha a többi közlekedő betartja a KRESZ-t, és az is lehet, hogy te hibáztál párszor. Nyilván, ha az úttesten rád zuhan egy fa, az ellen sem te, se a Google verda nem tud sokat tenni. Viszont lehet, hogy egy hiányzó csatornafedelet te nem veszel észre, míg az automatizált rendszer szépen megáll/kikerüli/vészvillogót dob és már el is küldte a bejelentést a közútkezelő karbantartóinak...

    "Még egyszer, tényleg jobb, mint az ember?:"

    Egymilliószor: Jobb. Az ember hibázik. Sokszor. Ilyen. Bár néha ezek a hibák viszik előre a fejlődésben, de a közlekedés pontosan egy olyan terület, ahol jobb, ha valami hasznosat csinál vagy pihen miközben eljut A-ból B-be és egy automatizált rendszerre bízza magát. Régen a nagymamám 40 percig dagasztotta a kalácstésztát, most ezt egy gép elvégzi 1 percnyi emberi időráfordítással, a maradék 39 percben meg lehet okosodni. Igen, a tésztadagasztás egyszerűbb folyamat nem vitás, de apró lépések... apró, kis lépések, így kezdődnek a nagy eredmények.

    "Ha ez a 10/3 arány fordítva lenne, akkor lehetne kimondani, hogy jobb, mint az ember!"

    Eljön ez a szám is, hagyni kell fejlődni és fejleszteni kell. Te sem tudtál rögtön vezetni amikor beültél az oktatód mellé és az oktatód valószínűleg nem egyszer javított ki, esetleg nyúlt bele abba amit csináltál.

    "sajnos ezt nem tudjuk, mert autonóm, az ember vezetési képességeit meghaladó robotkocsi még nem létezik"

    Majd lesz, nincs az már olyan messze.
    Utoljára szerkesztette: Tinman, 2016.01.19. 09:24:12