• NEXUS6
    #33
    Na ezek az adatok a cikkben azért már elég beszédesek. Gyak azt jelzik, hogy ma az intelligens autó csak egy dinamikus, de szigorúan jóidős tempomatként működik.

    Szal nem kéne itt sci-fizni, meg KITT-et vizioanalizálni.:)

    Már most jobb mint az emberi sofőr mi!?
    "A statisztika emellett rávilágított arra is, hogy a gépkocsi vezérlőrendszere 272 esetben észlelt problémákat és ezért átadta az irányítást a felhasználóknak."
    Az emberi sofőr kinek is adja át a vezetést, ha bexarik? Én az utóbbi 4 évben mióta rendszeresen vezetek kb 10 esetben volt, az, hogy úgy balfaxkodtam valamit, amit ad hoc jelleggel oldottam meg jobb hijján, de legalább is utólag belegondolva nem voltam rá felkészülve. Mégis emberi találékonysággal, kreativitásall, némi szerencsével minimális sérüléssel mindet megoldottam. Én is átadtam volna, ha tudom kinek.

    Még egyszer, tényleg jobb, mint az ember?:
    "2014 ősze óta a sofőröknek közel 70 esetben kellett cselekedniük, hogy elkerüljék a veszélyes helyzeteket. 13 esetben akadályoztak meg baleseteket, ebből 10 esetben a Google autója a saját hibás becslése miatt összeütközött volna egy másik járművel, míg 3 esetben más vezetők hibái miatt történt volna baleset."
    Ha ez a 10/3 arány fordítva lenne, akkor lehetne kimondani, hogy jobb, mint az ember! Amúgy melyik ember? Vettel, vagy a hétvégén szigorúan lakóhely-tecsó útvonalon közlekedő Miss Corsa, vagy Mr Suzuki?

    A GM az 50-es években csinált olyan minimális extra beruházást igénylő önvezérlő technikát, ami pl tartotta volna a sávot. Ehhez a sávok közepére egy folytonos csíkot kellett volna festeni. Se mikrobi, se program csak egy viszonylag egyszerű, a rakéták önvezérlő fejéhez hasonló elektronika. Igen a mai rendszerek sokkal többre képesek, de felhasználó, megbizhatósági szempontból, egy ilyen sávkövető + egy az elöttünk/mögöttünk haladó jármű sebességét figyelő radarhoz kapcsolódó sebességszabályozással a jelenlegi hiper robot autók képességeinek nagyrésze biztsítható lenne.
    Ez a példa mit is jelent? Csak azt, hogy ahogy azt az egyszerű rendszert hiába finomítgatták volna halálig, akkor sem jutnak el az intelligens, önvezérlő kocsiig. Analogiaként ezért könnyen lehet ám, hogy a minden helyzetben legalább emberi szintű teljesítményt elérő robotjármű technikai követelményei is meghalaják azt, mint amit pl. a Gúgli ebbe az elgondolásba beletesz. sajnos ezt nem tudjuk, mert autonóm, az ember vezetési képességeit meghaladó robotkocsi még nem létezik!