• Atisz #30
    Így van, a Starcraft legnagyobb újdonsága a 3 játszható fél volt a korábban megszokott 1 vs 1 helyett. Az pedig, hogy az egységek különböztek, már régóta elvárt igény volt a játékosok részéről, mivel már a Warcraft 2-t is állandóan azért szapulták, hogy az egységek egy az egyben ugyanazok mind2 oldalon és csak a varázslatok különböznek.

    A Diablo annak idején újraélesztette az RPG-t mint műfajt, noha egy point & click akciójáték volt csupán, remek hangulattal és annak idején korszakalkotó multiplayer lehetőséggel (az más kérdés, hogy ha nem LAN-ön próbálkozott az ember, élvezhetetlen volt az olykor több mp-es késések miatt). A Diablo 2 az 1. részhez képest óriási csalódás volt, annak ellenére, hogy a játékos "kijuthatott a szabadba" a katakombákból (bár a játék jórészt még mindig a dungeon level 1, 2, 3, 4 metódust használta) és hogy végre valóban különböztek a karakterek.

    Persze bőven akad olyan játék ami a mai napig megállja a helyét az egyszerűbb grafikája ellenére is: remek sztorinak, hangulatnak és a még ma is élvezhető játékmenetnek és a (sajnos) ma sem megszokott újításoknak köszönhetően. Kedvenc példám a Baldur's Gate ami a papírmasé figurái ellenére most is olyan élvezetes, hogy századszorra is előveszi az ember és elgondolkozik, hogy egyesek mennyire félreértelmezik ma is az RPG, mint kategória fogalmát.
    A másik dolog, hogy már elmosódni látszik a "retro" mint meghatározás, mivel egyes helyeken már a Half Life 2 és a Bioshock is ide tartozik :)