• Atisz #4
    Az aktuális túllihegett indie-horrorjáték. Értem én, hogy néha fel kell kapni 1-1 független fejlesztők által készített játékot (direkt nem említem a kis költségvetést, mivel a steam-nek és a sok naiv embernek hála némely esetben iszonyatos mennyiségű pénzből készülnek olykor csapnivaló produktumok) és felmutatni, hogy lám, így is lehet, de azért szerintem a minőséget itt sem kéne a háttérbe szorítani. A Penumbra trilógia tök jó volt, ott méltán lehetett fényezni az indie játékok jelenlétét a piacon. A SOMA esetében szerintem óvatosabban kéne bánni a kollektív méltatással.

    - az alkalmanként felbukkanó fényeffektekkel gazdagon ellátott mechanikus izék, amik a szörnyek szerepét lennének hivatottak betölteni, nem félelmetesek, inkább idegesítőek

    - a külső mélytengeri terep meglehetősen sivár, a Bioshock 2-ben látottaknak a közelébe sem ér

    - még mindig nem tudok megbarátkozni a "nincs semmiféle fegyvered, ezért még félelmetesebb minden" koncepcióval: nem tudom elképzeli, hogy egy kósza vascsővel történő, hátulról kivitelezett ütésre ne legyen mód, a játékos mindenáron való lopakodásra és menekülésre való efféle rákényszerítése nagyon gáz (de legalább itt nincs infravörös kamera és konstans elemkeresgélés).

    A vízalatti sci-fi környezet viszont számomra mindenképpen pozitívum, bár annyira azért nem, hogy mindez elvigye a hátán az egész játékot. Fantáziadúsabb szörnyek kitalálásával és koncepcióváltással egy jó játék is lehetett volna a SOMA.