• bdzsana
    #95
    "Szerinted az, hogy bejarok dolgozni, hogy megeljek (es amugy termelek nem eloskodok) egyezik azzal, hogy teletomom a zsebem a nagy budos semmiert?"
    Szerintem te nem érted én mit írtam. Nem x millió reklám szakember hal éhen, ugyanis a reklámokból 99%-ban nem a reklámszakemberek élnek, hanem a reklámozási felület gazdái pl.: weboldalak üzemeltetői, játékok készítői stb. Ott is ugyanúgy bemennek dolgozni mint te, az újságíró megírja a cikket, a programozó elkészíti a játékot, a zenész megírja a zenét amit te elfogyasztasz és látogatás/letöltés (konkrétan reklám impression) alapján kapják érte a pénzt. Vagy egyszerűen valaki készít egy ingyenes video streaming platformot amit bárki ingyen használhat de cserébe van rajta reklám. Lehetne sorolni napestig ki él még ebből, de minek, a te munkád biztos fontosabb. Persze adhatnák reklámmentesen pénzért, de arra meg már kitalálták a warezt.
    A reklámoknak szoktak számolni CPM-t, mennyit ér ezer megtekintett reklám. Ez alapján szokták kapni a pénzt is reklámfelület gazdái, illetve gondolom ebből számolták a profitkiesést is.