#39
Itt te vagy eltévedve. Nem a cégekért vannak az emberek, hanem az emberekért vannak a cégek, az emberekért van kormány stb.
A kapitalizmus erős állami szabályozás nélkül céguralommá fajul.
A reklámok - legalábbis mai formájukban - többnyire átveréseken, pszichológiai stratégiákon alapulnak, vagyis trükközés, csalás, a jóhiszemű emberek kihasználása. Pl. a 999-es árazástól az NLP-ig.
Önmagában sokszor a reklám léte is tolakodó, az, hogy tukmál, ahelyett hogy csak tájékoztatná azt, aki konkrétan érdeklődik.
Maradva a materialista szemléletnél (a többi neked magas lenne), az ún. fogyasztói társadalom egy összeomlás előtti stádiuma a degenerált civilizációnknak. A növekedésre és az agyatlan vásárlásokra nem alapozhat a végtelenségig semmilyen rendszer, mert az erőforrások végesek.
A statisztikák és a pénz bűvöletében élő lelki - és szellemi, de nem az értelmi, hanem az angol spiritnek megfelelő - nyomorékok üdvözlik, hogy a kvantitás egyre fölébenő a kvalitásnak és nem veszik észre (valójában nem akarják észrevenni), mit szolgál eme folyamat.
Konkrétan pedig, hogy ekkora-akkora kár keletkezett: hazugság. Ha egy reklám nem találja meg a célközönséget, nem a célközönség a hibás, hanem a marketing. Ha a kívánt társadalmi paradigmaváltás nem is lehetséges, a cégek még válthatnak stratégiát úgy, hogy esetleg tetszen a fogyasztóknak.
Ezenfelül, a célbaért reklám mennyisége nem egyenesen arányos a vásárlással. Ha hirtetelen megduplázódna a reklámok mennyisége, nem lenne kétszer ekkora a fogyasztás.