#3074
A Planeswalkereket kitalálták, az volt a terv, hogy ritkán fognak egy-kettőt gyártani - hihetetlenül sikeresek lettek (nem csak azért mert erősek a játékban, hanem egyszerűen a játékosok tudtak velük azonosulni, együtt érezni velük, magukra ismerni, stb.), így állandó résztvevők lettek. A sztorinál készültek az egy-egy sztori, egy-egy világ rendszerben a dolgok, kevesen követték, nem volt igazán sikeres. Próbálkoztak online képregényekkel, mindenfélével, aztán elkezdtek egy összefüggő sztorit építeni, hozzá az online novellákat - rövid írásokat. Először ezeket házon belül a sztoriért felelős dolgozók írták (nem profi írók) és így is a történet ismertsége, a játékosok kapcsolódása a történethez minden várakozást felülmúlt - és ezzel együtt az eladásaik is. Persze, hogy ebbe az irányba mennek tovább. Jött a Gatewatch dolog, az is nagyon sikeres lett, de a játékosok éreztették, hogy picit túl sok van belőlük, ezért alakítottak rajta, hogy ne csak róluk - mindannyiukról egyszerre - szóljon minden történet.
A mostani kis történetek nagyon sikeresek, a külső írók felkérése nagyon sikeres, úgyhogy azt viszik tovább, ami a játékosoknak (persze nem mindenkinek, egy ekkora merítésben mindig lesz olyan, akinek épp valami nem stimmel) bejön, és ami az eladásokat láthatóan a legjobban segíti.
A képregényhősös több éven átívelő sztoriépítés ilyen. Működik, ezért csinálják. Ha nem működne, próbálkoznának mással. Megtették régebben is, az elmúlt 25 évben sok különféle módon próbáltak már történetet mesélni. Ez a mostani nagyon bejött, sokszorosára nőtt azok száma, akik valamennyire tisztában vannak a sztorival, és ezért is játszanak - ez régen egy szűk kör "kiváltsága" volt.