
-
SaGa #831 Ezzel nekem is volt gondom, de a fejlesztők fejében valószínűleg az járt, hogy a gerillák célja, a lehető legnagyobb veszteséget okozni az ellenségnek, bizonyítani az embereknek, hogy lehet ellenük sikerrel harcolni. Ha csak ellopnak valamit, arról senki sem szerez tudomást. Ha lennének olyan küldetések, hogy zúzzuk le az ellenséget, mert ellátmányt kell tőlük szerezni, ugyanakkor lennének olyanok, hogy csak el kell lopni valamit és ha sikerül észrevétlennek maradni, akkor elég elsunnyogni, nem szólnék egy szót sem.
Egy jelkép vagy egy adótorony felrobbantása, egy rakomány elrablása nem baj, hogy megkívánja a helyszínen tartózkodók ellenség teljes felszámolását, de egy konténerből vagy számítógépből ellopni valamit, ehhez nem kellene tűzijáték, csak ha elcsesztük.
A meta véleményeket nyugodtan felejtsd már el, ott azok húzzák le, akik túl balfékek ahhoz, hogy felfogják: amikor köröket számol a gép, akkor nem az időhúzás, hanem a gyors, célratörő elintézés a helyes taktika. Aztán mikor meg van a cucc, akkor lehet arcoskodni az ellenséggel, addig felesleges. Annyiban jobb ez a rész az előzőnél, hogy itt legalább háromféle akciótípus, ebből kifolyólag legalább háromféle stratégia kell, hogy végig mehess a feladatokon. Nekem inkább az a gondom, hogy az alapelgondolásból még további 2-3 lehetőség kihozható lenne, de nincs rá mód. Amit megcsináltak, az nagyjából rendben van, csak hiányzik a tényleg lopakodós akciótípus, ahol nem kell senkivel pofozkodni, ha ügyes vagy, mégis sikeres lehet az akció. Egydül a VIP menekítés ilyen, de annak is csak az egyik fajtája.
Az előző részben az ember beállt a fedezéktől fedezékig megyünk, minden körben overwatch stratégiára, ami a negyedik-ötödik után erősen unalmas. Bár tegnap elkezdtem egy legendary-t belőle és a második hónapban (még semmi spéci fegyver páncél, épp csak a harcosaim kétharmada már megkapta a specialitását) leszállt egy nagy ufo, én meg hülye fejjel betámadtam. Az első csarnokban megeszik az embereim, ahogy elnézem. Két thinman, hat outsider.