10804749371454315238.jpg
  • SaGa
    #793
    Természetesen nehezebb, mint az alacsonyabb szintek, a fejlődés, építkezés is lassabb, cserébe az ellenfél is lassabban fejlődik és az Avatar projekt utolsó kockája utáni visszaszámláló is kétszer olyan hosszú.

    De meg lehet csinálni. Az első hat feladatot gyakorlatilag sebesülés nélkül megoldottam, amit úgy tűnik, a gép nem vesz jó néven, mert a következő, VIP kinyíró/elrabló akcióra ugrásszerűen rosszabb lett az advent podok összetétele. Még nincsenek durvább ellenfelek, de advanced lancer, sectoid, mec, vipera már van, és rusnyán vannak csapatba szervezve. Pont ez volt az a buli, amit írtam két napja, hogy ha csak egy gyorsan mozgó rangert vittem volna magammal, simán megcsinálom, így viszont három emberemet elfogták. Visszaléptem eggyel és még az akció bejelentkezése előttről kezdtem, így újra feladta. Aztán még négyszer megismételtem ugyanezt a folyamatot, hogy kitanuljam a dolog menetét. Felváltva hol olyan környezetet ad, amikor egy jármű mellől kell elhozni, 3-6 ott ácsorgó alien közül, hol egy épületből kihozni, ahol általában egyedül van, de az épület körül, meg rajta ott járőröz 3-5 pod. A harcosaim még alap fegyverekkel és alap páncélban vannak, a legmagasabb rang Cpl.

    Nos amikor jármű mellől kell elhozni, elég egy katona, még az se kell, hogy olyan legyen, aki vissza tud menni concealmentbe. Az, hogy sikerül-e vagy sem, sok mindentől függhet. Ha van sectoid a podban, ami rád tud mozdulni, gyakorlatilag attól függ, hogy sikerül-e elpucolni, hogy az első támadásodba belehal-e valamelyik ellenfél. Egy sima advent troopernél van rá esély, hogy a gránát négyet sebez rajta három helyett és ez pont elég. Ha sikerül elsőre kinyírni valakit, a sectoid mindig úgy kezdi a támadást, hogy ezt reanimálja. Ha nem sikerül elsőre kifektetni valakit, akkor pszi támadást indít és ezeken az alacsony szintű srácokon legalább egy desorientation beüt, amitől gyakorlatilag csak futni tud, se kardot, se gránátot nem tud használni, lőnie meg értelmetlen lenne, mert a ház oldalát se találja el. Végül sikerült sérülés nélkül elpucolni, bár mázli is kellett hozzá, mert két overwachból tüzelő trooper se találta el. A VIP biztosan meghal, mert a gránát legalább hármat leszed a 4 vagy 5 pontjából, a következő körben felrobbanó autó meg elviszi a maradékot. Ehhez persze a kocsinak is benne kell lennie a robbanási sugárban.

    Ha épületből kell kihozni vagy kinyírni a VIP-et, ahhoz kellhet két ember. Az egyik magára vonja a cirkáló őrjáratok figyelmét, a másik meg a elintézi az VIP-et. Az nem baj, ha ez olyan, aki vissza tud menni concealmentbe... Az is járható, ha sikerül bejutni az épületbe lebukás nélkül, elhelyezkedni az evac zónához legközelebb eső ablak közelében, ahonnan még rá lehet lőni a VIP-re. Sajnos lelőni egyből szinte kizárt, ketten is rá kell lőjenek.
    Az egyik ilyen akciót úgy sikerült megcsinálni, hogy találtam egy két fős őrjáratot, azokat elintéztem. Ettől lebukott a brigád, de fura mód a többi pod nem indult el feléjük, mert egyik sem látta az akciót. Így sikerült bemenni az épületbe, ahol épp nem volt bent csak a vip. Kilőtték, majd indulás vissza. A specialista meghackelt egy figyelő póznát (ezt csak kíváncsiságból próbáltam, mert még volt hátra 7 kör a 12-ből, gondoltam belefér, az evac ettől a helytől két környire volt, az épület másik végétől egy mozgással el lehetett érni), ami nagy mázlira azonnali concealmentet adott neki. Így át tudott osonni, a beérkező erősítés és az ott táborozó megmaradt 3x3 dög (két sectoid, egy vipera) között úgy, hogy észre se vették, a ranger meg kirontott az épületből. Ő sajnos bekapott egy találatot futás közben. Szerencsére a vipera túl messze volt ahhoz, hogy magához rántsa. Mivel a rejtve menekülő specialista látta, hol a vipera, a rangert a megfelelő ajtón tudtam kifuttatni...
    Szóval: lehetséges az ilyen akciózás is, de kell hozzá mázli is, ami vagy bejön, vagy nem, de a játékos ésszel sokat tud segíteni a mázli bekövetkeztének, csak ki kell használni hozzá a lehetőségeket.

    Játéktechnikailag úgy tűnik egyértelműen az játszik, hogy ha egy feladatból kétféle is lehetséges: lehet vipet kiráncigálni épületből vagy jármű mellő, a baráti vip-et vagy ki kell szabadítani valahonnan, vagy eleve ott van a csapattal és elég kikísérni, (ezt szintén meg lehet egy fővel csinálni, a másikhoz valószínűleg kell két ember legalább), vagy meg kell védeni egy saját adóberendezést, vagy ki kell nyírni egy ADVENT hasonlót; ezeket felváltva adja be. Ha visszamész az akció előtti automentésre a másik változatát fogja beadni a játék. Egyébként mindig ki is írja, hogy ez most épp melyik verzió és a hozzá tartozó fotón is látszik. Eszerint el lehet dönteni, hány embert vigyél magaddal...
    A túsz kinyíró és mentő feladatnál nem kell minden alient elintézni, így oda lehet alacsony létszámmal menni, a többinél el kell intézni minden ellenfelet, így ezekre már nem.