10804749371454315238.jpg
  • SaGa Jr
    #473
    Az ellenfelek itt nem tudnak elszállni fejlődésben. Ők fix karakterisztikájúak akik ideiglenes bónuszokat kaphatnak (mérgező támadások, extra sebzés, extra armor, shredding) hetekre vagy hónapokra, illetve a történetben/időben előre haladva a gyengébb verzióik lecserélődnek erősebbekre (például sima advent katona advanced majd elit változatra, ugyanígy a lancer és a shield advent katona). A lecserélődés egyébként igazodik a játékos teljesítményéhez (nem a fejlettségéhez, hanem az elért sikereihez). Nincs az ami a long war-nál volt, hogy tényleg fejlesztett az ellenfél ami oda vezetett, hogy simán szembe jöhetett a játék közepén a szokásos 6 HP-s helyett 24-30 HP-s outlander is vagy 20+ HP-s thin man, akár kétszeres egyéb statokkal mint amik lehettek nekik alapból.

    Ha lassulást szeretnél akkor erre megoldást a legendary fokozat kínál. Ott minden lassabb. Te is és az ellenfél is. Feladatok ugyanolyan gyakran vannak (guerilla, "council", raid, defend feladatok), de a kutatások, gyártások kétszer annyi ideig tartanak és az ellenfél előrelépése is kétszer annyi ideig tart.
    Az ellenfelek megjelenésén ez persze érdemileg nem változtat, az idegenek ahogy az előző játékban is, itt is időhöz kötve jelennek meg (illetve ha az ember hagyja elharapózni a project-et az sietteti egyes ellenfelek játékba kerülését, míg alacsonyan tartva a project-et lassíthatod kicsit a dolgot, ráadásul minél sikeresebben teljesíti a feladatait a játékos annál jobban előrehozza egy adott új ellenfél megjelenését).

    Én amondó lennék, hogy ne aggód a "sok" gatekeeper miatt. Ha veteránon játszol úgy kell majd nagyítóval keresned őket és a valódi ellenfelekkel, akik nagyobb létszámnál válnak azzá, nem is fogsz találkozni, mindegy meddig húzod a játékot.
    A játékban 20 force level van. Ezekbe sorolódnak az ellenfelek, ezek határozzák meg, hogy egy adott küldetésen milyen tartalmú pod-ok lesznek jelen. Ahhoz, hogy több gatekeeper-rel találkozz (ami meglepően egyszerű ellenfél legyőzés szempontjából, a dolog titka a flashbang mert ez nem robotikus egység így hat rá) ahhoz 13-15-ös force level kell, de veteránon a maximum csoport amiből a program válogat megáll 10-nél. Commander-en kell játssz, hogy egynél több gatekeeper jöjjön szembe (az is csak kiemelt helyszínen) egy feladat során vagy egynél több sectopod keserítse az életed (solo felállásban). Az igazi ereszd el a hajam rettenet legendary nehézségen kezdődik, ahol a tényleg kemény összeállítások bejönnek (itt már például nem boss besorolású a gatekeeper és a sectopod sem, azaz jöhetnek egy csapatban többen is, sőt van kifejezetten 3 sectopod-ot tartalmazó felállás is egy ADV pod-ra).

    Idő én úgy tapasztaltam van kellő számú katona teljes kifejlesztésére is. Főleg kisebb nehézségen.
    Első végigjátszásomnak veterán nehézségen a 6. hónapban lett vége úgy, hogy akkor már másfél hónapja csak azt vártam hátha lesz még valami kutatni való vagy találkozok még új ellenfelekkel (utólag már tudom, hogy felesleges volt addig húzni). 18 katonám volt ekkor, köztük 3 pszíker (ezeket csak a psy lab-ban kell trenírozni és úgy fejlődnek), a többi mind colonel rangú katona. Vesztesége nem volt a brancsnak a tutorial-os kötelező veszteségen túl és mindenki jó sok kill-el villoghatott (a leghosszabb gyógyítási időm 11 nap volt). Minden ki volt fejlesztve, volt már akkor jó ideje unatkozó kutatóból 10+, magán elunó mérnökből szintén 10+. Az avenger teljesen feltárva és beépítve (ez is holt felesleges volt így utólag).

    A kis gézengúzoknak meg kell adni egy géppisztolyt és gyógycsomagot meg gránátot azt támogassák a társaikat gyorsan futkosva egyik fedezékről a másikra. Ha épp úgy jön ki a helyzet lőhetnek is, de már azért kapnak némi xp-t és fejlődhetnek, hogy részt vesznek a harcban. Emellett ha már megsebzik az ellenséget az is sokat számít, tehát nyugodtan dobálhatják a gránátjaikat sebezgetve, vagy szórhatják a detektorokat, netán flashbang-eket (ezzel elég sok ellenfelet ki tudnak majd akasztani, ráadásul kill assist-nak veszi ezt is a program). 5-6 manusból egy ilyen lótifuti segítő elfér, nem csökkenti a csapat ütőerejét (főleg mert a feladatok többségére rábökve mielőtt elindulna felé az avenger látni mennyi és milyen ellenfél várható, tehát lehet előre rákészülni a dologra célirányosan). Ha meg feldobja a pacskert a kopasz, hát így járt, ne megy akkora veszteség mint ha egy tapasztalt bakát veszítesz el. Havonta úgyis lehet tapasztalt katonákat toborozni a black market-ből és a havi ellátmány részeként is lehet felvenni nem csak kutatót vagy mérnököt, de gyakorta katonákat is tapasztalattal.

    A program meg úgy vettem észre díjazza a merész húzásokat és agresszív előretörést. Ha tötymörgök és óvatoskodok, nekiállok nagyon ravaszul taktikázva mindent megoldani, akkor általában jobban megszívom, mint ha merészen bevállalok dolgokat. Ha sunnyogni akarok meg fedezékről fedezékre haladni, akkor mindig sérülés a vége, míg ha megyek előre mint a bolond, minimális védelmet használva, akkor valahogy gyakrabban elkerülik a srácokat a lövések vagy nem sérülnek akkorákat. Civilekből is ha lassan és megfontoltan haladok akkor többet veszítek, mint mikor rombolok előre. Utóbbi esetben az extra könnyen eltalálható civileket az esetek felében elhibázza az ellenség. Az ellenfél közelharci manusai gyakrabban melléütnek azoknak akik a placcon állnak mint azoknak akiket fedezékbe dugok (kivétel akad, tegnap két bevetésen két újoncot vesztettem el, bár ők kimondottan csalinak voltak használva, elvonandó a tüzet és figyelmet a fontosabb katonákról, de ettől még a mocsok ellenség csak a fontosakat támadta elsődlegesen (az egyik elhullott harci leány így be is zsákolt egy feladat alatt 4 kill-t kopaszként mert tojtak rá magasról, aztán benyalt betalálta egy robbanás ami őt elvétette ugyan de a mellette lévő tartályt nem). :)