• NEXUS6
    #12
    Az elképzelés koncepciójával van gond. Ez ebben a formában nem alkalmas tömegközlekedésre, csak kötött pályás egyénire kb.
    Elmondom mire gondolok.

    A magát más üzletágból halálra kereső Musk olyan rés területekre nyomul be, ahol viszonylag kis tőkével viszonylagos anyagi sikert érhet el. A viszonylag kis tőke alatt azt értem, hogy esélye nincs pl a Teszlának a teljes autókategória spektrumot lefedő Toyotával, GM-mel VW-vel felvennie a harcot. Musk cégei által gyártott termékek azonban nem tömegcikkek, nem az átlagember életminőségét javító eszközök. Nem olyanok amint a kínai kispénzű cégek, hogy rogyásig gyártják neked a kütyüket szaré, hugyé. Ahogy valszeg belátható időn belül se neked (bocs nekem ez jött le), se nekem, se a fórumon itt üziző egyetlen embernek se lesz se Teszlája, se nem fog a SpaceX valamelyik űrhajójával az ISS-re, vagy a Marsra menni, ugyan úgy ezzel a szerkentyűvel sem fogunk rendszeresen NY-ből El.É-be utazni. Nem azért mert a dolog technikailag megvalósíthatatlan, hanem mert nem lesz rá pénzünk! Olcsóbb lesz a röpcsi, kocsi vasút, bármi, ha meg is csinálják, és találnak rá elég sznobot, hogy használja.

    Pl. megint csak a Teszla, ami a jelenleg ismert polcról levehető technológiákat maxolta ki, de ugyan úgy nem oldotta meg a korlátozott hatótáv és a hagyományos kocsihoz képest földtörténeti korokban mérhető újratöltési idő problémáját, mint ahogy a nagy autógyártók bicskája is beletört a problémába. Luxus limuzinként megállja a helyét, de csak azoknál a vevőknél, akik minden más paraméterrel szemben a kéjjes vigyorra késztető, mellbevágó gyorsulás alá rendelnek mindent. Mert sajnos egy hasonló árú/kategóriájú luxus kocsival szemben (pl Merci adott típusa) sajna minden területen elvérzik, kezdve a gyártásminőségtől, a kényelmen keresztül, minden más menet és használhatósági tulajdonságig.

    Gazdaságilag egy ilyen pálya megteremtése egy komoly infrastrukturális befektetést jelent, ezt csak a gazdagokért megcsinálni az elveimmel ellenkező kicsinyt. Ettől függetlenül akár még működhet is, ha a gazdagok az átlagemberekhez képest meglevő extra szabadságvágyukat feladják egy szűk kabinban, mint orvosságos üvegben az utolsó tabiként történő lötyögéssel felérő 1-2 órás kvázi szenvedéssel. (Szerintem nem).
    A technológia valszeg nem megvalósíthatatlan, de az alacsonyabb helyett a helyi hangsebességet meghaladó sebesség hajszolása iszonyatosan drágává teszi a rendszert, miközben számottevő előnnyel nem fog járni, ami viszont méginkább az előbb behatárolt ügyfélkör irányába tereli gazdaságilag a dolgokat.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2015.06.03. 12:14:00